הרשויות בגיברלטר, הטריטוריה הבריטית שבדרום ספרד, הודיעו הערב (שישי) כי השיגו הארכה של 14 יום ליכולת להחזיק במכלית איראנית מפני שיש סיבה להאמין כי היא הפרה את הסנקציות וניסתה להבריח נפט לסוריה. "בית המשפט העליון פסק כי יש בסיס להמשיך בהחזקת "גרייס 1" על מנת להישמע לסנקציות של האיחוד האירופי על סוריה", הודיע הממשל המקומי של גיברלטר. 

 

איראן איימה היום לחטוף מכלית נפט בריטית, אם המיכלית האיראנית שנתפסה על ידי כוחות בריטיים לא תשוחרר באופן מיידי. המכלית האיראנית, גרייס 1, נתפסה אתמול על ידי נחתים בריטיים באזור גיברלטר לאחר שנחשד כי היא מנסה להעביר נפט לסוריה תוך הפרת סנקציות של האיחוד האירופי, צעד דרמטי מצד מדינה אירופאית, שעורר את זעם טהרן.

"אם בריטניה לא תשחרר את מכלית הנפט האיראנית, חובה על השלטונות לתפוס מכלית נפט בריטית", אמר מוחסין רזאי, מזכיר המועצה לקביעת האינטרס של איראן ומפקד משמרות המהפכה לשעבר. "איראן האסלאמית מעולם במהלך 40 שנותיה לא פתחה במעשי איבה בשום קרב, אבל גם אף פעם לא היססה להגיב לתוקפנות", הוסיף.
כזכור, לפני מספר שבועות הואשמה איראן בתקיפת מכליות נפט במפרץ הפרסי ובמקביל היא נמצאת תחת לחץ הסנקציות מצד ארה"ב, שהוביל אותה להודיע כי היא מעשירה אורניום מעבר למותר לה, זאת לאור מה שטענה כחוסר יכולת של מדינות אירופה לעמוד בהתחייבויות שלהן במסגרת הסכם הגרעין.