בדרך למשבר דיפלומטי? שגריר בריטניה בארצות הברית קים דארוק תיאר את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כ"לא כשיר", "לא יעיל" ו"חסר ביטחון", כך עולה ממסמכים מסווגים ותכתובות שפורסמו הלילה (בין שבת לראשון) בגרדיאן. במסמך אחר שנחשף הוא מציין כי הבית הלבן מתפקד באופן "ייחודי" תחת הנשיא טראמפ, זאת בשל "מריבות פנימיות וכאוס מוחלט השורר בו".
הוא תהה עוד "האם טראמפ ייראה אי פעם מוכשר לתפקיד" והגדיר אותו "אדם כושל". הוא ציין כי "איננו מאמינים שהממשל יהפוך ליותר נורמלי, פחות בלתי צפוי וכושל מבחינה דיפלומטית ופחות לא מתפקד באופן משמעותי", כתב לממונים עליו, "הדיווחים על הכאוס והמריבות בבית הלבן נכונים".
עוד נטען במסמכים כי "כדי לתקשר עם הנשיא - עליך לפשט את הדברים בצורה קיצונית". בהמשך התייחס הדיפלומט לביקורו של הנשיא האמריקאי בבריטניה בחודש שעבר. דארוק כתב כי למרות שטראמפ היה "מסונוור" מהטקס שציפה לו, הממשל שלו ימשיך לנקוט רק בגישת "אמריקה קודמת". הדיפלומט התייחס לטענות על קנוניה בין קמפיין הבחירות של טראמפ ב-2016 לגורמים ברוסיה, ואמר כי "לא ניתן לשלול את התרחישים הגרועים ביותר". עם זאת, מסקנות הבדיקה שבוצעה על ידי החוקר המיוחד רוברט מולר מנקות את טראמפ וצוותו מהטענות הללו. 

אחד המסמכים החדשים ביותר מתייחס למדיניות האמריקאית כלפי הגרעין האיראני. הוא הגדיר אותה כ"לא מובנת וכיאוטית" ותהה לגבי אופן פעולתו של הנשיא, שהחליט להצהיר בפומבי על הסיבות שהובילו לביטול התקיפה המתוכננת באיראן. "הטענה שלו ממש לא סבירה, יותר הגיוני שלא תמך מעולם בתקיפה ולאחר שהבטיח לא להתחיל מלחמות חדשות, חשש מהביקורות שיופנו כלפיו לקראת הבחירות ב-2020", כתב עוד השגריר המכהן בוושינגטון מזה כשלוש שנים. עוד טען כי "לא סביר שמדיניות ארה"ב כלפי איראן תהפוך ברורה יותר, שכן מדובר בממשל חצוי". 
ממשרד החוץ הבריטי נמסר: "הציבור הבריטי מצפה שהשגרירים ימסרו לשרים הערכה כנה ובלתי מעורערת של הפוליטיקה בארץ בה הם נמצאים. השקפותיהם אינן בהכרח ההשקפות של גורמים אחרים בממשל. אנחנו משלמים לדיפלומטים שלנו כדי שיהיו גלויים וכנים, בדיוק כפי שהשגריר האמריקאי מעדכן את וושינגטון בנושא הפוליטיקה בפרלמנט בווסטמינסטר. הצוות בוושינגטון מנהל יחסים טובים עם הבית הלבן וללא ספק הם ישרדו את ההתנהגות השובבה הזו".