המועד שבו איראן תוכל להגיע לפצצה גרעינית יתקצר בחודשיים בעקבות הפרת הסכם הגרעין והגעה לרמת אורניום מועשר של 5%, כך אומר סגן מנהל לשעבר של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לג'רוזלם פוסט. כזכור, אתמול הודיעה טהרן כי תחצה את רמת האורניום המועשר של 3.6% המותרת על פי הסכם הגרעין. עם זאת, עבאס אראקצ'י, הנציג האיראני למשא ומתן על תוכנית הגרעין, ציין כי "לא מדובר בהפרה של הסכם הגרעין" וכי ארצו לא תעשיר אורניום לרמה הדרושה לייצור נשק גרעיני.

אולי היינונן, שהיה סגן המנהל האחראי על אמצעי הביטחון בסבא"א, הסביר שעל מנת להגיע לרמת אורניום מועשר ברמה של 5%-4% יש צורך ב-900-800 יחידות עבודה הפרדתית (מונח המשמש בהפרדת איזוטופים ובייחוד בהעשרת אורניום, ונועד לתת אינדיקציה לגבי העבודה שהושקעה בפעולת ההפרדה). "בשביל להגיע לרמת אורניום מועשר ברמה של נשק גרעיני צריך 1300 יחידות עבודה הפרדתית", הסביר היינונן, "במילים אחרות, ברגע שהגעת לרמה של 4%, עשית כבר 60% מהעבודה". 
עם זאת, הבכיר לשעבר בסוכנות לאנרגיה אטומית מבהיר כי התחזית שלו נכונה כל עוד איראן שומרת על מספר יציב של צנטריפוגות. "המצב יכול להיות יותר גרוע אם איראן תחזיר לשימוש חלק מהצנטריפוגות שהוצאו משימוש במסגרת הסכם הגרעין", הוא אומר, "וגם אם היא תחליט בעוד 60 יום לקפוץ לרמת העשרה של 20%, כפי שהיא מאיימת". 

כך לדוגמה, אומר היינונן, בכור הגרעיני בנתאנז יש 5000 צנטריפוגות שפועלות בהספק של יחידת עבודה הפרדתית אחת, אבל יש לה עוד 12 אלף מאוחסנות במקום ועוד 1000 במתקן הגרעיני בפורדו. "אם היא רוצה לצמצם עוד את זמן ההגעה לנשק גרעיני, היא יכולה לתקין עוד צנטריפוגות. התקנה של 5000 צנטריפוגות מסוג IR-1, זמן ההגעה לפצצה יתקצר משנה לחצי שנה בלבד".  הוא מסייג את הדברים ואמור כי ייקח זמן להתקין מחדש את הצנטריפוגות - בערך חודשיים-שלושה, כך שלמעשה זמן ההגעה לפצצה יהיה כ-9-8 חודשים. 
 
הוא גם הזכיר כי לאיראן יש גם צנטריפוגות מתקדמות יותר, שפועלות בהספק של 5-4 יחידות עבודה הפרדתית - פי 5 יותר חזקות. לדברי היינונן, כי אם איראן תעשיר אורניום לרמה של 20% היא תגיע ל-85% מהמאמץ הדרוש להעשרה לצורכי נשק גרעיני. "אחרי שאתה מגיעה ל-20% העשרה, אתה כבר לא צריך כל כך הרבה צנטריפוגות", הוא אומר.