שגריר בריטניה בארה"ב קים דארוק התפטר מתפקידו היום (רביעי) לאחר שנחשפו מסמכים סודיים בהם ביקר בחריפות את הממשל האמריקאי. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כינה את השגריר "טיפש" ו"משוגע" ואמר כי לא יעבוד איתו יותר, בעקבות החשיפה. 
"מאז הדלפת מסמכים רשמיים מהשגרירות הזו הייתה ספקולציה רבה סביב תפקידי והמשך כהונתי כשגריר", אמר דארוק במכתב ההתפטרות. "אני רוצה לשים קץ לספקולציה הזו. המצב הנוכחי לא מאפשר לי לבצע את תפקידי כפי שארצה". 
כזכור, ביום ראשון נחשף כי השגריר הבריטי תיאר את נשיא ארצות הברית כ"לא כשיר", "לא יעיל" ו"חסר ביטחון", כך עולה ממסמכים מסווגים ותכתובות שפורסמו בגרדיאן. במסמך אחר שנחשף הוא מציין כי הבית הלבן מתפקד באופן "ייחודי" תחת הנשיא טראמפ, זאת בשל "מריבות פנימיות וכאוס מוחלט השורר בו".



קים דארוק (מימין) לצד סטיב באנון בבית הלבן ב-2017. צילום: רויטרס
קים דארוק (מימין) לצד סטיב באנון בבית הלבן ב-2017. צילום: רויטרס

 
הוא תהה עוד "האם טראמפ יהיה אי פעם מוכשר לתפקיד", והגדיר אותו כ"אדם כושל". הוא ציין כי "איננו מאמינים שהממשל יהפוך ליותר נורמלי, פחות בלתי צפוי וכושל מבחינה דיפלומטית ופחות לא מתפקד באופן משמעותי. הדיווחים על הכאוס והמריבות בבית הלבן נכונים".

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, הביעה חרטה על התפטרות קים דארוק והוסיפה כי בכירים צריכים "לתת עצה מלאה וכנה" לממשלה. "הבוקר דיברתי לסר קים דארוק ואמרתי לו כי אני מתחרטת עמוקות על החלטתו להתפטר מתפקידו", אמרה מיי בפרלמנט.