באיראן מכחישים: שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס הבוקר (חמישי) לדיווחים על ניסיון של חיל הים האיראני לעצור מכלית נפט בריטית ששטה סמוך למצרי הורמוז. לדבריו, "טענות בריטניה חסרות ערך, מטרתן ליצור מתח". לדברי, "כנראה, המכלית הבריטית עברה. מה שהם סיפרו לעצמם והטענות שלהם נועדו ליצור מתח, ואין להן ערך".

בתוך כך, ראש מערך ההגנה בצבא צרפת, פרנסוה לקווינטר, התייחס אף הוא למתיחות במפרץ הפרסי, ואמר כי "יש התנגשות בין הרצונות של ארצות הברית לאיראן, והמצב גם יכול לצאת משליטה". עם זאת, הוא הדגיש כי "אני חושב שכרגע המצב בשליטה, אני לא חושב שזה ישתנה, אבל יכולה להיות הסלמה". 
מוקדם יותר בריטניה אישרה כי איראן ניסתה להשתלט על מכלית בריטית במצרי הורמוז. בהודעה של לונדון נמסר כי שלוש ספינות איראניות ניסו לחסום את המכלית "בריטיש הריטג'", וככל הראה להסיט אותה לכיוון המים הטריטוריאליים של איראן. הניסיון סוכל על ידי ספינת ליווי של הצי הבריטי, ששלחה אזהרות מילוליות לעבר האיראנים. ההודעה הבריטית היא אישור להודעה של משרד ההגנה האמריקאי, מוקדם יותר הבוקר.
 
זריף. צילום: רויטרס
זריף. צילום: רויטרס

משמרות המהפכה האיראניים, שנטען כי הם עומדים מאחורי ניסיון ההשתלטות על מכלית הבריטית, הכחישו את מעורבותם, כך על פי סוכנות הידיעות פארס. ואילו בבריטניה הביעו דאגה מהתגובה האיראנית, וקראו למשטר לפעול להרגעת המתיחות בין המדינות.
 
ניסיון ההשתלטות האיראני על הספינה הבריטית, הוא תגובה של הרפובליקה האסלאמית על ההשתלטות הבריטית על מכלית הנפט גרייס 1, שנתפסה על ידי כוחות מיוחדים סמוך לחופי גיברלטר שבשליטה בריטי. בתגובה למהלך האמריקאי החריג, האיראנים איימו להשתלט על מכלית נפט בריטית בעצמם, וייתכן שזה היה ניסיון להשתלטות שכזו.