שר העבודה האמריקאי, אלכסנדר אקוסטה, הודיע היום (שישי) על התפטרותו מתפקידו בממשל טראמפ על רקע הביקורת על טיפולו בחקירת עבירות המין בהן הואשם המיליארדר ג'פרי אפשטיין, בעת שאקוסטה שימש התובע במדינת פלורידה. טראמפ הודיע הערב (שישי) על התפטרותו של אקוסטה בזמן עזיבתו את הבית הלבן לפני נסיעתו לוויסקונסין.
לדברי אקוסטה, שהיה זה שחתם על הסדר הטיעון עם אפשטיין כשהורשע ב-2008 בשידול קטינה לזנות, מהלך ההתפטרות הגיע לאחר שטיפולו בפרשת עבירות המין של אפשטיין הפך למעמסה ומטרד על עבודת הממשל.

בהתייחסותו לסוגיה, כתב הנשיא טראמפ בטוויטר כי "אקוסטה הודיע לי הבוקר כי הוא מרגיש שהתסיסה המתמדת בתקשורת בנוגע לתפקודו בתביעה שטיפל בה לפני 12 שנים היא רעה לממשל, בו הוא מאמין. אלכס היה שר עבודה נהדר ושירותו בתפקיד מאוד מוערך. הוא יוחלף על ידי סגנו פיט פיזלה".

אפשטיין בבית המשפט. צילום: רויטרס
כזכור, התובע פדרלי בניו יורק הגיש השבוע כתב אישום נגד אפשטיין, באשמת סרסור עשרות קטינות. על פי כתב האישום, אפשטיין פיתה את הנערות, שהצעירה ביניהן בת 14, להגיע לביתו במנהטן ובפלורידה תמורת תשלום, שם ביצע בהן מעשים מיניים. עורך דינו של אפשטיין אמר כי בכוונת איש העסקים לטעון בבית המשפט כי הוא אינו אשם.