שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, מבקר השבוע בניו יורק לרגל ועידת האו"ם. הביקור התאפשר לאחר שמזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, אישר להוציא לו אשרת כניסה לארצות הברית, על מנת לפעול בהתאם להתחייבויות של ארצו לאו"ם.

אלא שביקורו של זריף בתפוח הגדול, לא יהיה בלי בעיות. פומפאו אישר בראיון לוושינגטון פוסט כי תנועתם של זריף ופמלייתו תוגבל בשטח שהוא יכול להגיע אליו. שר החוץ האיראני יכול לנוע  בין מטה האו"ם לשגרירות האיראנית ולמגורים הסמוכים של השגריר.- מרחק של שישה רחובות משם.
"דיפלומטים אמריקאים לא מסתובבים בחופשיות בטהרן, אז אני לא רואה סיבה שדיפלומטים איראניים יעשו זאת בניו יורק", הסביר פומפאו את הצעד החריג. לדבריו, "זה לגמרי ראוי שנעניק לזריף ופמלייתו את הזכויות המגיעות לו תחת ההסכם עם האו"ם, אבל לא יותר מזה". 

אין זו הפעם הראשונה שזריף הוף למטרה ישירה של הממשל האמריקאי. בחודש שעבר חתם הנשיא טראמפ על הטלת סנקציות חדשות על איראן, זאת לטענתו בתגובה להפלת המל"ט האמריקאי. בעת החתימה על הסנקציות הודיע טראמפ כי הסנקציות החדשות יתמקדו במנהיגות האיראנית, בראשם המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, עלי חמינאי. שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין אמר כי "העיצומים החדשים מכוונים נגד בכירים איראנים, המעורבים בפעילות הפלת המל"ט האמריקאי ע"י איראן". לדבריו, גם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף עתיד להיות מטרה של הסנקציות החדשות.