בית המשפט בקפריסין האריך היום (חמישי) את מעצרם של 12 הנערים שנעצרו אתמול באיה נאפה שבקפריסין כחשודים באונס של תיירת בריטית בת 19, במלון "פמבוס נאפה רוק". בבקשה להארכת המעצר ציינו החוקרים כי על הצעירה נמצאו חבלות בפלג גופה התחתון. פרקליטי החשודים אמרו כי חלק מהם הוכו ע"י צעירים בריטיים שהתיירת סיפרה להם על האונס לכאורה.

במהלך הדיון, נציג המשטרה המקומית בקפריסין טען כי אחד החשודים הפליל בעדויות שלו את חבריו. ייתכן שמדובר באחד המעורבים באונס או שמדובר בצעיר שהיה במקום, אך לא קשור למקרה, אמירה שהפתיעה את הנוכחים באולם בית המשפט.



בסביבתם של החשודים טוענים כי ככל הנראה אחד הבריטים שהכו הוא זה שעודד את תיירת להתלונן במשטרה, למרות ששלושה אומרים כי היחסים היו בהסכמה. 

עוד קודם לכן נטלו חוקרי המשטרה דגימות DNA מכל העצורים על מנת לבחון את מידת מעורבותם בביצוע העבירה המיוחסת להם. על פי החשד, הכירו הנערים תושבי אזור הקריות, חלקם קטינים, את הצעירה בעת שהותם בחופשה במלון וקיימים סרטונים המתעדים את הנערים מבלים יחד עם המתלוננת לפני המקרה.

על פי החשד, תחילה ככל הנראה קיימה יחסים עם אחד המעורבים ולאחר מכן עם חבר אחר עד שעל פי החשד בשלב מסוים, על פי טענתה, אנסו אותה בזה אחר זה במלון בו שהו, כשהאחרים נוכחים במקום. תשעה מהעצורים מכחישים כל מגע עם התיירת הצעירה ואילו השלושה האחרים מספרים בחקירתם כי קיימו איתה יחסים בהסכמתה המלאה ולא חלילה במסגרת אונס קבוצתי. לפנות בוקר הוזנק לקפריסין עו"ד ניר יסלוביץ כדי לייצג תשעה מ - 12 הנערים העצורים וזאת כדי לסייע בידם להיחלץ מהפרשה.

אביו של אחד מהנערים סיפר בתוכניתה של סיוון כהן ב-103FM: "אנחנו בכלל שמענו את זה מהחדשות, התקשרו אלינו מערוץ 2 וכל מיני - 'אתם יודעים שהבן שלכם עצור?' היינו בשוק. אף אחד במשרד החוץ לא עדכן ופנה, ורק אחרי ששמענו בחדשות התקשרתי אליהם בעצמי למשרד החוץ ואמרו לי ש 'אכן 12 ילדים עצורים והילד שלך ביניהם ונהיה בקשר'".
 
הילד שלך עצור יומיים ואתה בכלל לא יודע מזה.
"ועד עכשיו לא דיברנו איתו, הוא לא יצר קשר, הוא היה אמור ליצור קשר אפילו בשיחת טלפון שאדע שהוא חי". 

אין לכם מושג מה קורה עם הילד, הטלפון שלו סגור והוא במעצר.
"אין לנו מושג מה קורה איתו ולמה הוא נעצר, אנחנו ניזונים משמועות בלבד".
 
הוא חשוד, מדברים על ילדים שהיו אקטיביים וכאלה שלא. מהשמועות, אתם יודעים מה מצבו?
"לא דיברנו איתו כבר כמה ימים, אנחנו לא יודעים מה מצבו". 


אתה מכיר את כול הילדים, את שאר ההורים?
"לא. הבן שלי הלך עם שני חברים טובים, לעשות חיים ולבלות לפני הצבא, אנחנו מעפולה. פתאום אנחנו שומעים שהם עצורים וכל מיני שמועות הזויות. זה לא מתאים לילדים האלה הם ילדים טובים. אין להם עבר פלילי, הבן שלי עכשיו עושה רישיון נהיגה למשאית על חשבון הצבא, עוד מעט הוא יתגייס. זה לא מסתדר לי. זה תיק שנפל עליו משמיים".

למה אתם לא טסים לשם? 
"המצב הכלכלי שלנו לא משהו. אני נתמך ביטוח לאומי, עברתי שני ניתוחי לב. הבוקר הלכתי לעשות דרכון ואם יהיה צורך אני אהפוך את העולם ואשיג את הכסף כדי לנסוע". 

מה אתה יכול לספר על הבן שלך?
"ילד טוב, ללא עבר פלילי. אין לו קשר לסיפור הזה. הוא בכלל ילד דתי, שומר שבת. במוצ"ש התקשרתי חמש דקות לפני צאת שבת והוא אפילו לא דיבר איתי, הוא אמר לחבר שיגיד לי להתקשר בעוד חמש דקות. עד כדי כך".
 
הם חברים מבית הספר, כולם שומרי מסורת?
"עוד חבר אחד שומר מסורת, אבל שוב אני אומר שיש פה עליהום. הבן שלי בוודאות לא קשור לסיפור הזה".
 
אנחנו ננסה לברר עוד פרטים בניסיון לסייע לכם משפטית וכלכלית כדי להגיע שלם.
"אני חי על קיצבה, עברתי שני ניתוחי לב. אני יכול לנסוע לנאפה? בחלומות הלילה. אני לא רוצה כסף רק שידאגו לבן שלי".