לאחר ההשתלטות: אלהמורד אפיפיפור, האחראי על הנמלים והפעילות הימית במחוז הורמוזגד באיראן אמר הבוקר (ראשון) כי כל 23 אנשי הצוות על המכלית הבריטית החטופה סטנה אימפרו "בטוחים ובמצב בריאותי טוב". לאחר ההשתלטות, הכוחות האיראניים ליוו את המכלית לעיר הנמל בנדר עבאס. על פי הדיווח ברשתות האיראניות, אנשי הצוות על הספינה הם אזרחי הודו, לטביה, רוסיה והפיליפינים.

שר החוץ של בריטניה, ג'רמי האנט צפוי להכריז היום על מספר סנקציות דיפלומטיות וכלכליות נגד איראן, בתגובה. בין הסנקציות הצפויות יהיו הקפאת נכסים איראניים בבריטניה, על פי דיווח בעיתון הבריטי הטלגרף. עוד אחת מהאפשרויות העומדת בפני הממלכה המאוחדת היא ללחוץ על האיחוד האירופי ועל האו"ם להטיל בחזרה את הסנקציות שהוסרו מהרפובליקה האסלאמית לאחר הסכם הגרעין שנחתם בשנת 2016. בכירים בממשלת בריטניה ביקרו בחריפות את ראש הממשלה, תרזה מיי, על סירובה להצטרף לכוחות הצבאיים של ארצות הברית במסגרת "מבצע סנטינל", שמטרתו להגן על התעבורה הימית הבינלאומית באזור המפרץ הפרסי.

בזמן שבכירים צבאיים בבריטניה ראו את ההצעה להצטרפות למבצע כ"הזדמנות מצויינת", במשרד ראש הממשלה "לא גיבו את ההמלצה", מתוך החשש שבריטניה עלולה להיראות כזו הנמנית בגישה קשת העורף שארצות הברית מפנה כלפי איראן, זאת על פי גורם מדיני ששוחח עם הטלגרף.

שר החוץ האנט אמר לכתבים אמש כי חברי הפלרמנט הבריטי יעודכנו היום לגבי "צעדים נוספים" שיינקטו על ידי הממשלה. שרים בממשלה הבריטית שוקלים להקפיא נכסים איראניים, תוך תיאומים מרוכזים מול האו"ם ושותפות בינלאומיות נוספות לצעדים דיפלומטיים וכלכליים נגדה. בתוך כך, שגריר איראן בבריטניה אמר כי "טהרן מוכנה לכל התסריטים",  והוסיף כי "כוחות פוליטיים פנימיים בבריטניה מעוניינים להסלים את המתח הקיים בין המדינות".

הממשלה הבריטית פנתה לשר החוץ האמריקאי, מייק פומפאו, בבקשה שלא להתבטא באופן פומבי חריף כנגד צעדיה של הרפובליקה האסלאמית, במטרה שלא להמשיך ולהסלים את המצב הרגיש באזור המפרץ, בזמן שבריטניה מנסה לפתור את המצב באמצעים דיפלומטיים.
 

מצידה, איראן הכחישה אמש את הדיווחים כי עצרה שתי מכליות בריטיות במפרץ הפרסי, וטענה כי רק אחת נעצרה. במקביל, בסוכנות הידיעות מטהרן "תסנים" דווח כי "המכלית לא נעצרה, והתאפשר לה להמשיך במסעה לאחר שהוזהרה על ידי כוחות איראניים בנוגע לענייני בטיחות". סוכנות הידיעות האיראנית, המקורבת למשמרות המהפכה, ציטטה גורמים צבאיים שאמרו כי "המכלית הבריטית 'מיסדר', שהניפה את דגל ליבריה, קיבלה הנחיות לגבי השיט הנכון והשמירה על הסביבה, והמשיכה בדרכה".
בתוך כך, סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה כי המכלית הבריטית שעליה השתלטו משמרות המהפכה הועברה לנמל בנדר עבאס שבדרום המדינה, ו-23 אנשי הצוות שלה נמצאים במעצר עליה. עוד סופר, כי לפני ההשתלטות המכלית הייתה מעורבת בתאונה עם סירת דיג איראנית.
הקבינט הבריטי התכנס בערב יום שישי בעקבות הדיווחים האלו כדי לדון על הפעולות האפשריות בנושא. האנט אמר כי ההשתלטות על ספינות הנפט, לא מתקבלת על הדעת וכי הקבינט התכנס כדי לבחון מה המידע בידי בריטניה בנוגע למשבר ומה אפשר לעשות כדי לשחרר את שתי הספינות. עוד הוסיף האנט כי בריטניה פועלת בשיתוף פעולה עם בעלות בריתה בנושא וכי זה כדי להבטיח את חופש התנועה של ספינות באזור.