דיווחי שווא? המתיחות בין המערב לאיראן ממשיכה, כשהיום (שני) מתפרסמים ברפובליקה האסלאמית דיווחים על מעצרם של 17 מרגלים אמריקאיים העובדים עבור סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, ה-CIA, לכאורה, ששהו באיראן. עוד דווח כי משטר האייתולות דן את חלק מהסוכנים למוות. בשידורי הטלוויזיה הארציים של איראן פורסמו תמונות המראות את קציני ה-CIA שהיו בקשר עם סוכנים כפולים בתוך המדינה.

 


בידיעה שפורסמה בשידורי הטלוויזיה, משרד המודיעין אמר כי 17 המרגלים נעצרו בשנה האחרונה, עד מרץ 2019. הודעות שכאלו אינן חלק מהשגרה באיראן, שכן, הן מיוצרות עבור צריכה פנימית של הציבור החשוף לשידורי הטלוויזיה של משמרות המהפכה. התזמון, אפוא, מציע כי טהרן עלולה להקשות את עמדתה בעימותה מול המערב, מה שמגביר את החשש להסלמה נוספת של המצב וגרירתו לכדי עימות צבאי ישיר בין הצדדים.
כזכור, בשבועות האחרונים ארצות הברית האשימה את הרפובליקה האסלאמית של איראן בתקיפות על מכליות ונתיבי מסחר באזור מיצרי הורמוז והמפרץ הפרסי, כאמור, אחד מנתיבי הסחר הימיים החשובים ביותר בעולם. את ההאשמות האלו איראן הכחישה, כולל את אלו מצד בריטניה המאשימה את משמרות המהפכה בהשתלטות על מכלית ה"סטנה אימפרו" שנלקחה לעגון בדרום איראן על 23 אנשי הצוות שלה.

המכלית הבריטית שנתפסה באיראן. צילום מסך

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב לפרסומים האלו בחשבון הטוויטר שלו, כינה אותם "שקריים לחלוטין", והוסיף: "בפרסומים על תפיסת מרגלים מטעם ה-CIA באיראן יש אפס אמת, רק עוד שקרים ותעמולה (בדיוק כמו זה שהם הפילו מל"ט) שהופצו על ידי שלטון דתי שנכשל ואין לו מושג מה לעשות". גם שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, הגיב לפרסומים, ואמר: "אינני יכול להגיב באופן ישיר לפרסומים, אך לאיראן יש היסטוריה מוכחת בהפצת שקרים".