צוות מיוחד המורכב מסוכנות המודיעין הרשמית באוגנדה ופיקוד המבצעים המיוחדים במחלקת ההגנה האמריקאית עצרו בתחילת החודש אזרח לבנוני בשדה התעופה באוגנדה. כמה ימים לאחר מכן, הקונסוליה הלבנונית העבירה מחאה למשרד החוץ באוגנדה בטענה כי הנהגת מעצר מנהלי על אזרח שקיים עסקים במדינה, צפוי להרתיע לבנונים אחרים מלעשות זאת. על פי הדיווח שפורסם הבוקר (שלישי) ב"קמפלה פוסט" ומצטט דוח מודיעיני מיוחד, העצור - חוסיין מחמוד יאסין - הוא סוכן סמוי של חיזבאללה שפועל במדינה מזה כתשע שנים. הוא הגיע לנמל התעופה באוגנדה, לאחר ביקור בטנזניה. 
על פי הפרסום, הגילוי התאפשר באמצעות חקירה של הצוות המיוחד, ששיתף פעולה עם המוסד הישראלי. בדיווח צוין כי ארגון הביטחון הישראלי הצליח להתריע ולהזהיר את השלטונות באוגנדה מפני הסוכן של חיזבאללה, זאת בשל היחסים המודיעינים ההדוקים המתקיימים בין המדינות. מקור מודיעני ששוחח עם האתר טען כי בשל הרגישות של המבצע, יאסין גויס ליחידת הקשר הזרה של חיזבאללה, על ידי בכיר בשם עלי ואחיב חוסיין, המכונה לעיתים גם אבו ג'יהאד. 

חיזבאללה הנחה את הסוכן לזהות יעדים של ארצות הברית וישראל באוגנדה ובאזור, לגייס לבנונים החיים במדינה למבצעים של הארגון השיעי (עם התמקדות במי שנסעו לארצות הברית ולאירופה לעיתים קרובות) וכן לגייס מוסלמים המתגוררים במדינה ונסעו לסעודיה למטרות דתיות שונות כמו טקס החאג' כדי לשמש כגורמי מודיעין. הגורם המודעיני טען כי החשוד בקשרים עם חיזבאללה יצר קשר עם לפחות מאה לבנונים החיים במדינה, לצורך גיוס אפשרי שלהם למטרות שונות של הארגון. חלק מהלבנונים עובדים עם ספקית תקשורת בשם אפריקל. 
המקור טען כי ממשלות ישראל וארצות הברית התריעו בפני אוגנדה על החשוד במעורבות בטרור ודרשו את מעצרו, אך ממתינות לראות כיצד יפעלו באוגנדה. כאמור הסוכן נמצא בימים אלה במעצר.