מפקד הצי האיראני, אדמירל חוסיין חנזאדי אמר כי "איראן צופה בכל הספינות האמריקאיות באזור המפרץ הפרסי, ויש לה ארכיון של תמונות של התנועות שלהן". על פי הדיווחים ברפובליקה האסלאמית הוא ציין: "אנחנו צופים בכל ספינות האויב, בעיקר האמריקאיות, ממקום מוצאן עד לרגע שבו הן נכנסות לאזור", אמר חנזאדי.

בתוך כך, סוכנויות הביון הבריטיות מודאגות מהאפשרות לפיה איראן השתמשה בטכנולוגיה רוסית המשבשת את מערכות ה-GPS ומייצרת נתוני מיקום שגויים, כך פורסם הבוקר בתקשורת הבריטית. על פי הפרסומים, הדבר גרם למכלית הבריטית "סנטה אימפו" להתקרב למים הטריטוריאלים של טהרן לפני שנתפסה בשבוע שעבר על ידי משמרות המהפכה. גורם ביטחוני שצוטט ב"דיילי מייל" טען כי "לרוסיה יש את היכולת לזייף נתוני GPS וכך למעשה לסייע לאיראן בפעולה שלהם. לדבריו, הדבר יהפוך את המשלוחים הבריטים באזור לפגיעים ביותר ויפגעו באוניות המלחמה במפרץ". 
 
במהלך הלילה אמר שר החוץ האיראני מוחמד זריף כי ההשתלטות על המכלית הבריטית כי לא בוצעה כתגובה לפעולות הבריטיות, בהן ההשתלטות על מכלית איראנית באזור גילברטר, אלא כאכיפה של החוקים הבינלאומיים. זריף הזהיר את המערב מפני "תחילתו של סכסוך" בעקבות מלחמת המכליות בין בריטניה לאיראן, שהחלה עם ההשתלטות הבריטית על מכלית נפט איראנית בשבוע שעבר סמוך לגילברטר. 
"להתחיל סכסוך זה קל, אבל לסיים יהיה בלתי אפשרי. חשוב לכולם להבין, חשוב לבוריס ג'ונסון להבין, שאיראן לא מעוניינת בעימות", הוסיף עוד זריף כשהוא מתייחס למי שמיועד לתפוס את ראשות ממשלת בריטניה ביממה הקרובה. בלונדון הגדירו את ההשתלטות של משמרות המהפכה על הספינה "אימפרו סטנה" כ"פיראטיות ממלכתית" וקראו לאירופה להוביל משימה ימית להבטחת ההפלגה במצרי הורמוז.