שוב שיגור לא מזוהה: המתיחות בין מדינות קוריאה נמשך, בצל השיחות עם המערב, זאת לאחר שהלילה (חמישי) התקבל דיווח מצבא קוריאה הדרומית על זיהוי של שני טילים לא מזוהים ששוגרו מכיוון קוריאה הצפונית מאזור שליד העיר וונסאן בחופה המזרחי של המדינה. את הדיווח מסר בהצהרה רמטכ"ל צבא קוריאה הדרומית לסוכנויות הידיעות הבינלאומיות.

הטילים שייטו בנתיב אווירי לאורך של כ-430 קילומטרים, נמסר עוד בהצהרה של רמטכ"ל צבא קוריאה הדרומית, שסירב להעביר עוד פרטים בנושא. למעשה, זהו הדיווח הראשון על שיגור טילים לא מזוהים מצד קוריאה הצפונית מאז הפסגה האחרונה שהתקיימה בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ לשליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און. הפסגה האחרונה התרחשה בסוף חודש יוני האחרון באזור המפורז שבין שתי המדינות באי הקוריאני.

שר הביטחון של קוריאה הדרומית הגיב באופן רשמי על השיגורים שנצפו ואמר: "קוריאה הצפונית צריכה לחדול לפעול בצורה שתפר את הרגיעה ותגביר את המתח הצבאי בין המדינות". עוד יצויין, כי דוברת משרד הביטחון של קוריאה הדרומית, צ'וי היון-סו מסרה כי הטילים שנורו מכיוון קוריאה הצפונית היו טילים קצרי טווח.

כזכור, בדיקות הנשק האחרונות שנערכו באופן רשמי על ידי קוריאה הצפונית היו בחודש מאי האחרון, שכללו גם טילים לטווח קצר ומרגמות קטנות יותר. בזמנו, קים ג'ונג און צפה בשיגור של הנשק הנבדק - טיל קטן באופן יחסי, שמומחים בליסטיים מאמינים כי יהיה קל יותר להסוות מפני קליטת מכ"מים בשיגור, תעופה וכולל יכולת תמרון בזמן תעופה.

טראמפ ואון. צילום: רויטרס


ביום שלישי האחרון, סוכנות הידיעות הקוריאנית KCNA דיווחה כי און בחן צוללת חדישה הנקלטה בקרב הצי של חיל הים של קוריאה הצפונית, לצד בכירים בתוכנית הטילים של המדינה הדיקטטורית. ככל הנראה, מדובר על התקדמות משמעותית בפיתוח טכנולוגיות נשק הקשורות לתוכנית ירי הטילים המשוגרים מתוך צוללות.

המשא ומתן המתנהל בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית במטרה להגיע להסכם פירוק מנשק גרעיני הוקפאו לאחר כישלונה של הפסגה האחרונה בין מנהיגי שתי המדינות, שהתרחשה בוייטנאם בחודש פברואר האחרון.