ראש הארגון לאנרגיה גרעינית באיראן אמר למחוקקים במדינה כי הרפובליקה האסלאמית תפעיל מחדש את פעילות המתקן למים כבדים באראק, כך דווח היום (ראשון) בסוכנות איסנא האיראנית. בדיווח צוטט חבר פרלמנט שנוכח בפגישה. 



כזכור, בתחילת החודש הנשיא האיראני חסן רוחאני הכריז באופן רשמי כי טהרן תגדיל את רמת העשרת האורניום שלה ותחדש את הפעילות במתקן המים הכבדים באראק בתגובה לסנקציות נגדה.



לפי דיווח שפורסם אמש באיראן, ארה”ב מציעה לטהרן: אל תתנגדו לעסקת המאה של הממשל לפתרון הסכסוך במזרח התיכון - ובתמורה ישוחררו כספים איראניים שהוקפאו. לפי הפרסום, המסר האמריקאי הועבר באמצעות ג’ארד קושנר, יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ. שר החוץ של עומאן, יוסוף בן עלאווי, הגיע לטהרן, נועד עם עמיתו האיראני מוחמד ג’וואד זריף והעביר לו את המסר.
 

השר העומאני גם העביר הצעה מבריטניה, בניסיון לפתור את משבר המכליות הדלק. לדבריו, בריטניה מציעה “חילופי מכליות“ בין איראן לבריטניה, כאשר איראן היא שתשחרר ראשונה את המכלית שהיא מחזיקה. לפני כשבוע הודיעו האיראנים כי השתלטו על מכלית בריטית במצרי הורמוז, וזאת כשבועיים לאחר שהבריטים עצרו מכלית בריטית בגיברלטר. 
 
 בתוך כך, איראן ביצעה ניסוי טילים, ושיגרה טיל מסוג שיהאב 3 למרחק של כאלף קילומטרים - כך חשף שלשום בכיר אמריקאי בראיון לפוקס ניוז. על פי הבכיר, הניסוי התבצע סמוך לבירה טהרן. הבכיר העריך כי הניסוי היה חלק ממאמצי איראן לשפר את הדיוק וטווח הטילים שלה. השיגור בא על רקע המתיחות הגוברת במפרץ הפרסי בחודש האחרון, לאחר שאיראן הפילה מל”ט אמריקאי שהתקרב לשטחה, ובתגובה לכך ארה”ב טוענת כי היא הפילה שני מל”טים איראניים שהתקרבו לספינות אמריקאיות במי המפרץ הפרסי - דיווח שהאיראנים הכחישו.