העיתון האמריקאי "בולטימור סאן" יצא במתקפה חריפה על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וכינה אותו "עכברוש" על רקע הסערה הציבורית הנמשכת בטענה לגזענות בהתבטאויותיו נגד חברות קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית, שאינן לבנות. 
 
ביום שבת פרסם טראמפ כמה ציוצים נגד חבר הקונגרס הדמוקרטי השחור אלייז'ה קמינגס - שמייצג מאז 1996 את המחוז השביעי של מדינת מרילנד, שכולל את מרבית שטחה של העיר בולטימור - בעקבות ביקורתו של האחרון על מדיניות ההגירה של הממשל והיחס למהגרים ולמסתננים מגבול מקסיקו. "קמינגס היה בריון ברוטלי, צועק וזועק על אנשי ונשות משמר הגבול הנהדרים בקשר לתנאים בגבול הדרומי, בעוד שלמעשה המחוז שלו בבולטימור גרוע ומסוכן יותר", כתב הנשיא. 
 
"המחוז של קמינגס מגעיל, שורץ עכברושים ומזיקים", המשיך טראמפ. "אילו הוא היה מבלה יותר זמן בבולטימור, אולי הוא היה יכול לנקות את המקום המסוכן והמטונף הזה". הנשיא סיים בהכרזה כי "שום אדם לא היה רוצה לחיות שם". 
 

קמינגס. צילום: רויטרס


קמינגס, המשמש יו"ר ועדת הפיקוח של בית הנבחרים, העוסקת בין השאר בחקירת פעולות של ממשל טראמפ, מיהר להגיב. "אני מגיע לביתי במחוז מדי יום. בכל בוקר אני מתעורר ויוצא להילחם למען שכני", צייץ. "חובתי החוקתית היא לפקח על הזרוע המבצעת - וחובתי המוסרית להילחם למען הבוחרים במחוז שלי". הוא גם עקץ את הנשיא על נסיגתו מהמאבק בעליית מחירי התרופות, הפוגעת במשפחות רבות בבולטימור.
 
דברי הנשיא עוררו תגובות נזעמות וטענות על גזענות, שינקו גם מהתקפותיו האחרונות על חברות קונגרס דמוקרטיות. "קמינגס הוא גיבור בקונגרס ובמדינה הפועל למען זכויות אזרח וצדק כלכלי, מנהיג אהוב בבולטימור ועמית מוערך מאוד", אמרה יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי. "כולנו דוחים את ההתקפות הגזעניות נגדו ותומכים במנהיגותו הנחושה". 
 
"בלתי מקובל לחלוטין שהמנהיג הפוליטי של המדינה שלנו ימתח ביקורת בלתי הוגנת על עיר אמריקאית תוססת כמו בולטימור ויתקוף בארסיות את חבר הקונגרס קמינגס, שהוא פטריוט וגיבור", הגיב ראש העיר בולטימור, ברנרד יאנג. "מר טראמפ, אתה אכזבה לתושבי בולטימור, למדינה שלנו ולכל העולם".
במאמר המערכת של ה"בולטימור סאן" נכתב: "אנו רוצים להזכיר למר טראמפ שהמחוז השביעי, כולל בולטימור, הוא חלק מארה"ב שעליה הוא מושל, לכאורה. לבית הלבן יש הרבה יותר עוצמה להשפיע על שינוי בעיר זו, לטוב או לרע, מכפי שיש לחבר קונגרס אחד, כולל קמינגס".
 
מחברי המאמר המשיכו במתקפה חריפה על טראמפ והתריסו נגדו: "היינו רוצים לומר לאדם הבלתי הגון ביותר שישב אי־פעם בחדר הסגלגל, המלגלג על גיבורי המלחמה, התופס ה'מהולל' של איברי נשים, פושט הרגל הסדרתי, האידיוט השימושי של פוטין והאדם שהתעקש שיש 'אנשים טובים' בקרב רוצחים ניאו נאצים, שהוא עדיין לא עובד על מרבית האמריקאים עד כדי שיאמינו שהוא אפילו כשיר מעט להחזיק במשרתו הנוכחית". המאמר הסתיים בטענה כי "מוטב שיהיו כמה עכברושים בשכונה שלך מאשר להיות אחד כזה".