השחיתות באונר"א נחשפת: דוח חמור שהוכן על ידי מחלקת האתיקה באונר"א, חושף התנהלות חמורה ושחיתות סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם, ארגון המטפל בפליטים הפלסטינים ברחבי המזרח התיכון, ביהודה ושומרון ובירושלים. הדוח, שהוכן על ידי מחלקת האתיקה של הסוכנות ונחשף על ידי רשת החדשות אל ג'זירה הערבית, מצביע על מזכ"ל הארגון, פייר קרנבול, כמוקד השחיתות, ומאשים אותו בניהול ריכוזי, תוך ניצול כוחו לקידום מקורבים והזנחת תפקידו לטובת נסיעות רהבתניות ברחבי העולם. בלב זה, הדוח הועבר למחלקה לביקורת פנימית של האו"ם, שם סירבו להתייחס לחקירה מאחר והיא עדיין לא הושלמה.



הדוח טוען כי קרנבול והמעגל הסובב אותו פעלו "באופן לא נאות, קידמו אנשים לפי קרבה, פעלו בנקמנות נגד חברי ארגון וניצלו את כוחם בדרכים רבות" החל משנת 2015, שנה לאחר שמונה קרנבול לתפקיד. המשבר בכלכלי שפוקד את הארגון בעקבות הפסקת הסיוע האמריקאי, שומש גם הוא כתירוץ לריכוז הכוח בידי המזכ"ל ומקורביו. בדוח צויין כי בעקבות התנהלות זו, בארגון נוצרה אווירה של מורל נמוך, פחד מנקמנות, התנהלות בריונית ושמירת סודות, שהובילה לקריסה של הניהול הסדיר באונר"א.



עוד נאמר כי למרות המשבר הכלכלי בו נמצא הארגון, קרנבול ביצע נסיעות רבות למדינות המפרץ, כאשר חודשים רבים הוא בילה את כולם בנסיעות עסקים. יחד עם המזכ"ל מוזכרת גם בכירת הארגון מריה מוחמדי כמי שנסעה עמו רבות, ועל פי דוח ועדת האתיקה הקשר ביניהם חרג מקשר מקצועי בלבד. קרנבול הגיב לפרסום באל ג'זירה וטען כי "אם חקירת האו"ם תמצא מקום לתיקון בארגון, לא אהסס לבצע אותם, אך כל טענה כי אני או הנהלת הארגון לא מתייחסים לתפקידנו ברצינות הנדרשת לא מבוססת ומטעה. עלינו לבחון את ממצאי הדוח כשייצא, ולא להסתמך על שמועות, האשמות שווא ובדיות".