ארצות הברית השיגה מידע מודיעיני לפיו בנו של אוסמה בן לאדן, חמזה בן לאדן, מת, כך דווח הערב (רביעי) ברשת NBC. שלושה בכירים אמריקאים אמרו לרשת כי בנו של רב המחבלים מת אך לא מסרו פרטים נוספים על היכן או מתי אירע מותו. 
בנו של בין לאדן, שנחשב ליורשו במשך זמן רב, נתן הצהרה פומבית אחרונה ב-2018. סרטון שפורסם על ידי זרוע המדיה של אל קעידה כלל איומים על סעודיה וקריאה למהפכה בממלכה. האו"ם קבע בשנה שעברה כי חמזה בן לאדן מחזיק בעמדה בכירה בארגון הטרור האסלאמיסטי, שביצע את מתקפת 11 בספטמבר על ארה"ב ב-2001.  

כזכור, כוח קומנדו אמריקאי חיסל את בן לאדן האב, מייסד ארגון אל קעידה, ב-2011 בפשיטה על מקום מחבואו בעיר אבוטבאד שבפקיסטן. הבית הלבן לא מסר תגובה עד כה לדיווח על מות בן לאדן הבן. 



אוסמה בן לאדן. צילום: רויטרס
אוסמה בן לאדן. צילום: רויטרס



בשנה שעברה דווח ברשת CBS כי בנו של אוסמה בן לאדן התחתן ככל הנראה עם בתו של מנהיג החוטפים בפיגועי 11 בספטמבר. חמזה, שנשבע לנקום את מותו של אביו, שמר על פרופיל נמוך ולא יצר קשר עם משפחתו מאז שאביו חוסל. אך בני משפחתו סבורים כי הוא התחתן עם בתו של מוחמד עטא, מנהיג החוטפים המתאבדים שתקפו את ארצות הברית ב-2001.

חמזה נשבע לנקום במערב על חיסולו של אביו, והוא היה נחוש להפוך למנהיג הבא של אל קעידה, כך הזהיר ב-2017 בכיר לשעבר ב-FBI שהתראיין ב"אינדיפנדנט" הבריטי. עלי סופאן, שהיה החוקר הבכיר של ה-FBI בנוגע לאל קעידה לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר, בחן מסמכים שנתפסו במתחם בפקיסטן בו חוסל בן לאדן על ידי יחידת "אריות הים" של צבא ארה"ב. 
"אני מחשיב את עצמי כמצופה בפלדה", כתב בן לאדן הבן, שהיום היה צריך להיות בערך בן 29, במכתב שכתב לאביו, לאחר שלא ראה אותו כמה שנים. "הדרך של הג'יהאד למען האלוהים היא מה שאנו חיים". חמזה היה בן 22 כשהמכתב נכתב, והמנהיגות הפוטנציאלית שלו נבחנה כבר שהיה ילד. כבר אז הוא הופיע בתשדירי תעמולה של אל קעידה כשהוא מחזיק אקדח, סיפר בכיר ה-FBI לשעבר. "הוא היה ילד הפוסטר של אל קעידה, שהציג כישורי מנהיגות כבר בגיל צעיר", סיפר. "עבור חברי אל קעידה, שהיו מושפעים משידורי התעמולה הללו, הוא נחשב כמשפיע מאוד".