סיאף שריף דאוד, ערבי ישראלי בן 30, מכפר ברא, הצטרף לדאעש ב-2015 ונשבה בסוריה. הלילה (רביעי) התפרסם בתקשורת הערבית סרטון בו הוא מבקש מראש הממשלה להחזיר אותו לארץ. לא ברור מהן הנסיבות בהן נתפס ועל ידי מי. "אני אזרח ישראלי ואתה ראש הממשלה במדינה דמוקרטית. כל המדינות לקחו אזרחים שלהם מכאן והמדינה שלך גדולה ומפחידה", אמר והפציר בראש הממשלה: "אין אצלך הבדל בין יהודי, ערבי ודרוזי - וכמו שהחזרת חייל ישראלי אחד, תחזיר אותי לארץ".
בסרטון פונה דאוד למשפחתו: "אמא ואבא, אני מצטער שנכנסתי ושגרמתי לכם לבהלה. לעולם לא הייתי חושב שזה יהיה קשה מאוד, טעיתי טעות גדולה". הוא פנה לאמו: "אני יודע שאת כל יום חושבת עליי ואני תמיד חושב עלייך". את הסרטון סיים בהבטחה: "אני בעזרת השם מבטיח לכם שאני לא חוזר לאיפה שהייתי, אני אזרח יותר טוב ואני בנאדם רציני. תודה רבה לכם".

בינואר 2018 הותר לפרסום כי במהלך פעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל, נעצר במהלך חסן חאלד טאהר שיך יוסף, יליד 1991, תושב טייבה, בחשד לתמיכה בארגון המדינה האיסלאמית דאעש, וכוונה לביצוע פיגוע בהשראת הארגון. ממצאי החקירה הצביעו על כך שבין השנים 2014-2015 החל יוסף בתהליך התחזקות בדת והתקרבות לארגון המדינה האיסלאמית, במסגרתה צרך תכנים הקשורים לארגון ברשת האינטרנט ובחן אפשרויות להצטרפות לארגון בסוריה. כמו כן, החקירה הצביעה על כך שיוסף צפה בחומרי הדרכה להכנת חומר נפץ ואף ניסה להניע אחר לרכוש עמו נשק מסוג M16.