נשיא איראן חסן רוחאני הגיב היום (חמישי) להחלטה של ארצות הברית להטיל סנקציות אישיות נגד שר החוץ שלו, מוחמד ג'וואד זריף, וכינה את ההתנהגות האמריקאית "ילדותית". "הם טענו כל יום שהם רוצים לדבר בלי תנאים מוקדמים, ואז הם מטילים סנקציות נגד שר החוץ שלנו", אמר רוחאני. "זה אומר שהם איבדו כל יכולת לחשוב בצורה רציונלית".
הלילה הודיע משרד האוצר האמרקאי כי הוא מטיל סנקציות על זריף בשל פעולתו מטעם המנהיג העליון באיראן, האייתוללה עלי חמינאי. "זריף מיישם את סדר היום של המנהיג העליון באיראן, והוא דוברו העיקרי של המשטר ברחבי העולם", מסר שר האוצר סטיב מנוצ'ין. עם זאת, גורם בכיר בוושינגטון אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי חלון ההזדמנויות לנהל משא ומתן עם טהרן בנושא איראן, אינו סגור. לדבריו, זריף אינו דמות בכירה דיה במדינה.
זריף התייחס לסנקציות בציוץ שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בארצות הברית טוענים שאני הדובר העיקרי של הממשל ברחבי העולם. אבל האם האמת באמת כואבת? זה לא משפיע עלי או על משפחתי, מכיוון שאין לי רכוש או אינטרסים מחוץ לאיראן. תודה שאתם מחשיבים אותי כאיום גדול כל כך על סדר היום שלכם".

אין זאת הפעם הראשונה שהאמריקאים פועלים נגד שר החוץ האיראני. בחודש שעבר הוא הגיע לביקור בניו יורק לרגל ועידת האו"ם שנערכה בעיר. מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, הודיע אז כי תנועתו של זריף בעיר תוגבל והוא יוכל לנוע רק בין מטה האו"ם לבית השגריר האיראני ולמלון בו הוא מתגורר. "דיפלומטים אמריקאים לא מסתובבים בחופשיות בטהרן, אז אני לא רואה סיבה שדיפלומטים איראניים יעשו זאת בניו יורק", הסביר אז פומפאו את הצעד החריג. לדבריו, "זה לגמרי ראוי שנעניק לזריף ופמלייתו את הזכויות המגיעות לו תחת ההסכם עם האו"ם, אבל לא יותר מזה".