ילדה ישראלית בת 7 טבעה למוות במלון בכרתים שביוון, כך אישר היום (חמישי) משרד החוץ, שמסר כי "האירוע מוכר ומטופל על ידי המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ. קונסולית ישראל באתונה, הגברת ליליאן חיים, מסייעת למשפחה בהשבת המנוחה לקבורה בישראל". האירוע קיבל משמעות טרגית בעיקר לאחר שנודע כי משפחתה של הילדה הייתה אמורה לצאת לנופש במקום אחר, אך ברגע האחרון הוא בוטל, ובמקום זאת היא החליטה לרכוש את חבילת הנופש לכרתים. 



ראש העיר של רמת גן, בה מתגוררת המשפחה, אמר למעריב אונליין: "אני מכיר את האבא וגם את הילדה שהייתה מגיעה לאירועים עירוניים. ילדה מקסימה, מלאת טוב וחיים, משפחה מצוינת, כואב הלב. כל הילדים נהנים עכשיו מחופשת הקיץ ומחייכים, וככה ילדה מסיימת את חייה באורח טרגי, הכל התהפך בשניות. נורא כואב לנו, אנחנו עומדים מאחורי המשפחה וכבר סייענו בנושאים טכניים, ונמשיך ללוות ולחבק את המשפחה". 



כזכור, רק לפני כחודש אותר ללא רוח חיים בגיאורגיה מדריך התיירים הישראלי אורי בר, שהתגורר במדינה בשנים האחרונות. גופתו של בר, שעסק בהדרכת טיולים, אותרה באזור קאזבגי הסמוך לגבול בין גיאורגיה לרוסיה לאחר שהוא נעדר במשך שלושה ימים.



חודש לפני כן נהרג מטייל ישראלי בן 33 במהלך טרק באזור הר געש בשמורת הטבע קונגיגיו בצ'ילה. ממשרד החוץ נמסר כי הצעיר נפל במהלך הטיול בשמורה המקומית ולא שרד את התאונה. 
 
מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, עולה כי מאז 2008 טבעו למוות 204 ילדים ישראלים, כאשר עד כה, מתחילת 2019 טבעו למוות 10 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, אומרת: "נשבר הלב לשמוע על משפחה נוספת שיצאה לנופש שמסתיים באורח כל כך טרגי. אנחנו מזכירים להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - פעלו כדי למנוע. תאונות קורות בכל מקום בעולם, ובמיוחד בסביבה שאינה מוכרת חשוב להשגיח על הילדים היטב ולהקפיד על כל כללי הבטיחות. כאשר יש יותר ממבוגר אחד בסביבה, קבעו מבוגר תורן בכל רגע נתון שתפקידו להשגיח על הילדים מבלי להסיר מהם את העיניים וללא הסחות דעת".