המיליארדר האמריקאי, ג'פרי אפשטיין, שהורשע בעבירות מין קשות שכללו שידול של ילדת בת 17 לזנות, תכנן להזריע נשים בחווה הרבעה בניו מקסיקו ולהקפיא את איבר מינו, כך דווח היום (חמישי) ב"ניו יורק טיימס". עורכי הדין של אפשטיין נמנעו ממתן תגובה לכתבה. 

לפי הדיווח, התכנית של אפשטיין הייתה חלק מחזון הטרנס-הומניזם שלו, שבמרכזו עומדת השאיפה לשיפור האוכלוסייה האנושית באמצעות טכנולוגיות של הנדסה גנטית ובינה מלאכותית. 
אפשטיין, שעלה לאחרונה לכותרות בישראל בעקבות קשריו, לכאורה, עם יו"ר המחנה הדמוקרטי, אהוד ברק, השתמש ביכולת הכלכלית שלו עם מנת לפתח קשרים עם בכירים בקהילה המדעית, וזאת על מנת לבחון את קידום הרעיון.

ב"ניו יורק טיימס" צוין גם כי אפשטיין הציע למדענים לממן את הפרויקטים והמחקרים שלהם, וחלקם אף שקלו זאת. אפשטיין אף אירח מספר מדענים באחוזתו במנהטן, בעוד שאחרים טסו לכנסים בחסותו באיי הבתולה. 
 
האחוזה של אפשטיין. צילום: REUTERS/Drone Base
האחוזה של אפשטיין. צילום: REUTERS/Drone Base


לפני שבוע נמצא אפשטיין בתאו בבית הכלא הפדרלי בניו יורק עם חבלות וסימנים על צווארו, זאת לאחר שניסה לשים קץ לחייו, ככל הנראה. לפי הדיווח, אפשטיין, שנעצר בתחילת חודש יולי, נמצא שכוב על רצפת תאו עם סימנים על צווארו, כך מסרו גורמים המעורים בפרטים ל-NBC. "ייתכן שהוא ניסה לתלות את עצמו", אמרו מקורות שדיברו עם WNBC-TV. 
 
עם זאת, גורם אחר אמר כי הפציעות של אפשטיין אינן חמורות, והעלה את האפשרות שייתכן שהוא עשה זאת על מנת להביא להעברתו מהכלא הפדרלי בניו יורק. כמו כן, גורמים רשמיים לא פסלו את הסיכוי שהוא הותקף על ידי אסירים אחרים. אחד האסירים אף נחקר על ידי המשטרה.
 
כזכור, בית המשפט בארצות הברית דחה את בקשתו של אפשטיין להשתחרר בערבות בעקבות החשדות המיוחסים לו, הקשורים בסחר וסרסור בנשים, עבירות מין ופדופיליה.
 
כשבוע וחצי לפני כן פורסמו ב"דיילי מייל" הבריטי תמונות של ברק משנת 2016, מחוץ לביתו של אפשטיין. בראיון ל'דיילי ביסט' אמר ברק כי פגש את אפשטיין עשר פעמים לכל הפחות, והוסיף כי ביקר באי הפרטי הנמצא בבעלותו בקריביים "רק פעם אחת, שנים לאחר הפרסומים אודות מסיבות הסקס והאורגיות שנערכו באי". ברק סיפר כי מי שהכיר לו את הטייקון היהודי לפני 17 שנים באירוע שהתקיים בארצות הברית היה לא אחר משמעון פרס, והוסיף כי גם ביל והילרי קלינטון היו, למיטב זיכרונו, בין הנוכחים.