ארצות הברית נסוגה היום (שישי) באופן רשמי מאמנת הגרעין עם רוסיה, זאת לאחר שקבעה כי מוסקבה הפרה את ההסכם בין שתי המדינות שנחתם ב-1987, שנחתם בין ממשלו של הנשיא רונלד רייגן לבין מנהיג ברית המועצות מיכאיל גורבצ'וב..
האמנה ממנה נסוגה רשמית ארצות הברית שנועדה להגביל פיתוח טילים לטווח בין 500 ל-5,000 ק"מ. כזכור, וושינגטון ציינה את כוונתה לסגת מההסכם כבר לפני כחצי שנה במידה ורוסיה לא תעשה שום צעד כדי לדבוק בו. 

רוסיה מצדה הכחישה את הטענות נגדה בדבר הפרת ההסכם וסירבה לוותר על הטיל מסוג "נובטור" 9M729, שבגין פיתוחו הגיעו ההאשמות מצד האמריקאים.
"ארצות הברית לא תישאר צד לחוזה שמופר על ידי רוסיה במכוון", אמר מזכיר המדינה האמר4יקאי מייק פומפאו בהצהרה על נסיגת ארה"ב, "אי ציותה של רוסיה לאמנה מסכן את האינטרסים העליונים של ארה"ב, שכן פיתוח של רוסיה מערכת טילים המפרה את האמנה מהווה איום ישיר על ארצות הברית ובעלות בריתנו ושותפותינו", אמר פומפאו.

כזכור, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שיגר בחודש פברואר מסר חריף לעבר הבית הלבן, כאשר איים לפעול נגד ארצות הברית אם זו תציב טילים על אדמת אירופה. "רוסיה תגיב לכל פריסה של טילים לטווח בינוני, המסוגלים לשאת ראש קרב גרעיני, על אדמת אירופה ותהפוך למטרה לא רק במדינות שבשטחן הוצבו הטילים, אלא גם את ארצות הברית עצמה", אמר אז פוטין.