אירוע קשה נוסף בארצות הברית: 20 בני אדם נהרגו הערב (שבת) בעיר אל פאסו שבטקסס, באירוע ירי המוני בקניון בעיר לצד מתחם קניות "וולמארט", כך נמסר על ידי מושל טקסס בהצהרה מיוחדת לצד גורמי ביטחון במדינה. משטרת אל פאסו עצרה שלושה חשודים באירוע, אך שניים שוחררו וכרגע ישנו רק חשוד אחד, גבר לבן בן 21. 


לבית החולים האוניברסיטאי בעיר הגיעו לפחות 10 פצועים במצב אנוש וההערכות בשטח הן כי מספר ההרוגים באירוע יהיה גבוה. מבתי החולים באזור מבקשים תרומות דם באופן דחוף בשל חוסר במאגרים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לאירוע הירי ואמר "ירי מזעזע באל פאסו טקסס. הדיווחים נוראיים והרבה נהרגו. אני עובד עם הרשויות במדינה ובמחוז ועם גורמי אכיפת החוק. דיברתי עם המושל ואמרתי לו שהממשל הפדרלי עומד מאחוריו, שאלוהים יהיה עם כולכם". מושל טקסס, דן פטריק, סיפר על האירוע , ואמר כי זהו "יום נוראי עבור אל פאסו. יש המון פצועים וגם הרוגים. אל פאסו היא עיירה נהדרת, כמו שאר טקסס. זו אחת הקהילות הבטוחות במדינה. טראמפ קיים עצרת לפני מספר חודשים בטקסס ואמר שאל פאסו היא אחד המקומות הבטוחים במדינה".

אוסקר קולאזו בעל עסק במרכז הקניות שבו אירע הירי סיפר: "מעולם לא חשבנו שזה ייקרה כל כך קרוב אלינו. אתה רואה אירועים כאלה בחדשות כל הזמן, אבל אתה לא חושב שזה יכול לקרות לידך עד שזה קורה".  עדה נוספת סיפרה: "חשבתי שאלו זיקוקים ראיתי אנשים מנסים לברוח אמרו שיש יורה. היה כאוס במקום. שמעתי יריות ידעתי שזה לא אקדח רגיל. אני ובעלי רצנו לחלק הפנימי של וולמארט ניסינו לקחת אנשים איתנו. התחבאנו במחסן. לפחות עשרות רבות של אנשים התחבאו איתנו. הירי נמשך בערך 20 דקות ניסינו לצאת ואז שמענו ירי נוסף שנמשך עשר דקות".

תמונה של היורה באל פאסו
תמונה של היורה באל פאסו
 


 
 
 

מקום האירוע באל פאסו, טקסס

בתחילת השבוע התרחש אירוע ירי המוני בפסטיבל אוכל, המכונה "פסטיבל השום", בקליפורניה, ארצות הברית. בתקשורת המקומית דווח כי ארבעה אנשים נהרגו, בהם התוקף וילד בן 3, כאשר בנוסף 12 בני אדם נפצעו כתוצאה מהירי. בתמונות וסרטונים שהועלו במהרה לרשתות החברתיות נראים המשתתפים בפסטיבל כשהם נסים ובורחים בבהלה בזמן שקולות ירי נשמעים ברקע.
 
עדה לאירוע, אוואני רייס, בת 13, סיפרה לתקשורת המקומית כי תחילה חשבה שקולות הירי הם זיקוקים, אך הבינה מה קורה לאחר שראתה מישהו לידה נפצע ברגלו. "בדיוק באנו לעזוב ואז ראינו בחור שנורה ברגלו. הייתה ילדה קטנה על הקרקע שנפצעה. אנשים העיפו שולחנות ושברו את הגדר כדי לברוח". עד נוסף, מקסימו רוחה, סיפר כי ראה אנשים רבים שוכבים על הרצפה, אך לא הצליח להבחין כמה מהם שוכבים על מנת לגונן על עצמם וכמה מהם נפצעו. "עזרתי לכמה מהפצועים", אמר לכלי התקשורת.

אירועים קשים מסוג זה קורים רבות בארצות הברית, ואף הפכו למקור לוויכוח פוליטי במדינה בעקבות מדיניות הנשק המקלה שלה. התיקון השני לחוקת ארצות הברית מתיר לאזרחי המדינה לשאת נשק, דבר שמקשה על הגבלת מכירת הנשק לאזרחים. לובי הנשק האמריקאי, ה-NRA, נלחם גם הוא בכל הגבלה על מכירת נשק במדינה.

לעומת זאת, קבוצות רבות, בעיקר בצד הדמוקרטי של המפה הפוליטית קוראות להגבלת הגישה לנשק חם, ובעיקר לנשק חצי אוטומטי ואוטומטי, שאחראי לאירועי ירי רבים בהם נהרגו בשנים האחרונות אלפי בני אדם.