ביקור בקצב הזולו: מרכז ההתנדבות של הסוכנות היהודית בדרבן שבדרום אפריקה אירח בשבוע שעבר את יו"ר הסוכנות היהודית יצחק בוז'י הרצוג. הרצוג נפגש עם צעירות ישראליות שמתנדבות במרכז במסגרת הפרויקט "תן", ולמד מילדי הכפר איננדה צעדי ריקוד זולו מסורתי ואיך משחקים כדורגל במקום שבו אין כדור.
 
הסוכנות היהודית מפעילה מרכזי התנדבות באזורי מצוקה ועוני ברחבי העולם, אשר מציעים למאות צעירים יהודים מחו"ל ומישראל לחיות ביחד במשך מספר חודשים ולסייע לאוכלוסיות מקומיות בתחומי החינוך, החקלאות והבריאות, במטרה לממש את הערך היהודי של תיקון עולם. המתנדבים באיננדה, שם ביקר הרצוג, מפעילים בין היתר תוכנית חינוכית המסייעת לילדים ולבני נוער לרכוש כלים שיעצימו את יכולותיהם לאורך זמן, גם לאחר שהמתנדבים היהודים ישובו לקהילותיהם.
 
הרצוג ליווה את המתנדבות הישראליות בפעילות החינוכית שהן מקיימות בבתי הספר היסודיים, ובהמשך ביקר גם בתיכון המקומי בכפר ונחשף לתוכנית ייחודית ללימודי שחמט. "אנחנו שואפים לעשייה של מנהיגות ועשייה יהודית־חברתית בכל העולם בקידום הערך של תיקון עולם", אמר יו"ר הסוכנות היהודית, "ופה אנחנו מממשים את השאיפה של הקהילה היהודית באזור ושלנו כנציגי העם היהודי כולו". 
 

פרויקט מרכז המתנדבים של הסוכנות היהודית בדרום אפריקה זוכה להערכה רבה באזור ולתמיכה נלהבת של הקהילה היהודית המתגוררת בדרבן, העיר שבה התקיימה ב־2001 ועידה אנטישמית ואנטי־ישראלית. "אלה הפנים היפות של מדינת ישראל באזורים הקשים ביותר על פני הגלובוס ובמדינות שבהן ישראל והעם היהודי נאבקים על שמם הטוב", הוסיף הרצוג בדבריו למתנדבות.