תושב קנדה יליד איראן הצליח להימלט ממאסר במדינה המוסלמית לאחר 11 שנים, כך דווח הלילה (ראשון) בתקשורת הקנדית. סעיד מלקפור הצליח להגיע בחזרה לקנדה לאחר שנעצר ונכלא באיראן ב-2008 מפני שהקים אתר פורנוגרפיה. הוא עונה בכלא ונידון למוות ב-2010 לאחר שאולץ להודות ב"פשעים נגד האסלאם".  
לפי ארגון אמנסטי איטרנשיונל, מלקפור נסע לאיראן ב-2008 לבקר את אביו החולה. בזמן מעצרו, הוא דיווח כי עיניו כוסו, והוא נאזק והוכה על מנת להוציא ממנו הודאה. אחותו של מלקפור, מרים, סיפרה על הגעתו לקנדה בציוץ בטוויטר: "הסיוט סופסוף הסתיים, ניצחנו יחד".

פייאם אחוואן, בכיר לשעבר באו"ם שהיה מעורב במקרה במשך שנים, אמר לרשת CBC הקנדית כי המשטר האיראני שיחרר את מלקפור לחופשה לפני מספר ימים בעקבות לחץ כבד. הוא נמלט אז מאיראן דרך מדינה שלישית ושב לוונקובר שבקנדה. 

איש באיראן, כולל בני משפחתו ועורך דינו, לא היה מודע לתוכניתו של מלקפור לעזוב את המדינה. "זה היה רחוק מלהיות ודאי שהתוכנית להביא אותו לקנדה תצליח, אז הוקל לנו מאוד", אמר אחוואן. "זה היה מסוכן מאוד. הוא שוב חי כאדם חופשי". 
דובר משרד החוץ הקנדי אמר כי ארצו "מברכת על הידיעה כי סעיד מלקפור אוחד עם משפחתו בקנדה. קראנו במשך זמן רב לשחרורו של מלקפור ומרוצים כי הוא עכשיו בקנדה".