שר החוץ של מקסיקו מרסלו אברארד קרא הלילה (בין ראשון לשני) כי הירי ההמוני באל-פאסו הוא "מעשה טרור נגד המקסיקנים בארצות הברית". בהמשך דבריו קרא אברארד לוושינגטון לפעול להגבלת הגישה לכלי נשק, ולהביע עמדה ברורה בנוגע לפשעי שנאה. הוא הוסיף כי "מקסיקו תבקש, במידת הצורך, הסגרה של אחראים לירי, ותשקול לנקוט בצעדים משפטיים בעקבות הירי".

נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור, אמר מוקדם יותר כי מניין ההרוגים המקסיקנים באירוע הירי ההמוני עלה משלושה לשבעה. אוברדור הוסיף כי האירוע מאשש את אמונתו בכך ש"בעיות חברתיות לא צריכות להיפתר באמצעות שימוש בכוח או על ידי הפצת שנאה". כאמור בעלות על כלי נשק מוגבלת מאוד במקסיקו ודורשת אישורים מיוחדים. גם חנויות של כלי נשק הן נדירות במדינה.

צילום: רויטרס
בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר בשיחה עם עיתונאים, בעקבות שני אירועי הירי הקטלניים האחרונים, שגבו את חייהם של 29 בני אדם, כי "לשנאה אין מקום במדינה שלנו ואנחנו הולכים לטפל בזה". הוא הוסיף: "האלימות חייבת להיעצר", והאשים כי גם בעיה "בבריאות הנפש" הובילה לשני המעשים. עוד ציין הנשיא כי שוחח עם ה-FBI, התובע הכללי וויליאם בר ועם חברי קונגרס על דרכים למניעת הישנות מקרים מהסוג הזה, אך לא פירט מהם הצעדים. הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הורה להוריד את הדגלים לחצי התורן, מתוך כבר לנרצחים.

מוקדם יותר התייחסה לנושא גם בתו של הנשיא. איוונקה טראמפ צייצה היום כי "עליונות לבנה, כמו כל צורות טרור אחרות, היא רוע שיש להשמיד". עוד כתבה: "בזמן שאומתנו בוכה על אובדן החיים חסר האונים באל פאסו, טקסס ודייטון, אוהיו, ומתפללת למען הקורבנות ואהוביהם, עלינו להרים את הקול גם בדחיית מעשי השנאה, הפחד והאלימות המרעימים האלה".