בדרך למלחמה קרה שנייה? נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס הערב (שני) להודעתה של ארצות הברית כי היא פורשת מהסכם ה-INF, ההסכם לפירוק הדדי של טילים בליסטיים לטווח בינוני, וקרא לארצות הברית שלא לפתח טילים מסוג אלה, ולא - המדינות ייקלעו מחדש למרוץ חימוש. כזכור, ביום שישי האחרון הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי ארה"ב פורשת מההסכם, לאחר שנים שבהם האשימו באמריקה את רוסיה בהפרתו.



האמנה ממנה נסוגה רשמית ארצות הברית שנועדה להגביל פיתוח טילים לטווח בין 500 ל-5,000 ק"מ, והיא נחתמה בשלהי המלחמה הקרה בין נשיא ארצות הברית דאז רונלד רייגן ומנהיג ברית המועצות מיכאיל גורבצ'וב.

וושינגטון ציינה את כוונתה לסגת מההסכם כבר לפני כחצי שנה במידה ורוסיה לא תעשה שום צעד כדי לדבוק בו. רוסיה מצדה הכחישה את הטענות נגדה בדבר הפרת ההסכם וסירבה לוותר על הטיל מסוג "נובטור" 9M729, שבגין פיתוחו הגיעו ההאשמות מצד האמריקאים.

"ארצות הברית לא תישאר צד לחוזה שמופר על ידי רוסיה במכוון", אמר מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו בהצהרה על נסיגת ארה"ב, "אי ציותה של רוסיה לאמנה מסכן את האינטרסים העליונים של ארה"ב, שכן פיתוח של רוסיה מערכת טילים המפרה את האמנה מהווה איום ישיר על ארצות הברית ובעלות בריתנו ושותפותינו", אמר פומפאו.