צבא קוריאה הדרומית דיווח הלילה (שלישי) כי השכנה מצפון ביצע ניסוי טילים נוסף, הרביעי בשבועיים האחרונים, וירתה שני טילים אל עבר הים המפריד בינה לבין יפן. הממשל בארה"ב הודיע כי הוא עוקב אחרי פעולותיה של קוריאה הצפונית בשיתוף פעולה עם קוריאה הדרומית ויפן. בשישי האחרון טענה ממשלת קוריאה הדרומית כי במסגרת ניסוי הטילים שביצעה קוריאה הצפונית, שיגר הצבא הצפון קוריאני טיל בליסטי קצר טווח מדגם חדש. 



מוקדם יותר היום פורסם כי דוח סודי שהוגש למועצת הביטחון של האו"ם, ונחשף על ידי סוכנות הידיעות רויטרס, חושף שקוריאה הצפונית ממשיכה להתחמש בנשק להשמדה המונית, וזאת למרות מאמציו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להניאה מכך. לעל פי הדוח, קוריאה הצפונית אומנם לא ביצעה ניסויים בטילים ביניבשתיים או בנשק גרעיני מאז 2017, אך ממשיכה לפתח את תוכניות אלה יחד עם תוכניות נוספות לייצור נשק להשמדה המונית.

על פי הדוח, את המימון לתוכניות אלה, הצליחה לגייס פיונגיאנג באמצעות מבצעי סייבר - בהם היא גנבה כשני מיליארד דולר מבנקים וממשתמשי קריפטו-מטבעות. בדוח, שהוכן על ידי קבוצת מומחים בלתי תלויה, נאמר כי "גורמי הסייבר של קוריאה הצפונית, שרבים מהם פועלים בהנחיית לשכת המודיעין המרכזית, הניחו ידם על כספים למען תוכניות הנשק להשמדה עולמית בסכום המוערך כשני מיליארד דולר", ועל פי אותם המומחים, השימוש בסייבר אפשר לפיונגיאנג "ליצור הכנסות בדרכים שקשה יותר לזהות, ואפשר לממשל לפעול ללא פיקוח של המערכת הפיננסית העולמית".

כזכור, קוריאה הצפונית נתונה תחת סנקציות קשות, וזאת לאחר שהמדינה המבודדת פיתחה נשק גרעיני בניגוד להסכם הפירוז עליו הייתה חתומה. בשנים האחרונות, ולאחר הסלמה שכמעט והסתיימה במלחמה בין ארצות הברית לבינה, החל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלכים שנועדו להוביל לפירוז גרעיני של קוריאה הצפונית, ובין השאר אף נפגש עם מנהיג המדינה המבודדת קים ג'ונג און, והיה לנשיא האמריקאי הראשון שעושה זאת מאז נלחמו שתי המדינות בשנות ה-50.