"לנשיא דולנד טראמפ יש הבנה עם מנהיג קוריאה הצפונית קים, כי מדינתו לא תשגר טילים בליסטיים בין יבשתיים", כך אמר היום (שלישי) היועץ לביטחון לאומי האמריקאי, ג'ון בולטון, בראיון לחדשות פוקס. "ארצות הברית צופה במבחני הטילים בצפון קוריאה בזהירות רבה, זה נראה כי הם רוצים לבצע סדרת בדיקות כדי להכשיר טילים בליסטיים בצורה מלאה. בגלל שבין הנשיא טראמפ וקים קיימת הבנה כי קוריאה הצפונית לא מתכוונת לשגר טילים בליסטיים ארוכי טווח, אני חושב שהנשיא מסתכל על המצב בזהירות רבה מאוד".
עם זאת, אף ששני המנהיגים הצהירו על נכונותם לחדש את המשא ומתן הגרעיני, שנכנס לקיפאון מאז כישלון הפסגה בווייטנאם בסוף פברואר, עד כה לא נרשמה התקדמות. מזכיר המדינה מייק פומפאו אמר השבוע כי הוא מקווה שהשיחות יתחדשו "בקרוב מאוד", אולם גם המפגש המתוכנן בינו לבין עמיתו הצפון קוריאני רי יונג־חו לא ייצא לפועל, אחרי שרי ביטל את הגעתו לפורום הביטחון של דרום־מזרח אסיה בבנגקוק השבוע.

ג'ון בולטון. קרדיט: רויטרס
ג'ון בולטון. קרדיט: רויטרס
הבוקר פורסם כי צבא קוריאה הדרומית דיווח על ביצע ניסוי טילים נוסף ע"י השכנה מצפון, הרביעי בשבועיים האחרונים, וירתה שני טילים אל עבר הים המפריד בינה לבין יפן. הממשל בארה"ב הודיע כי הוא עוקב אחרי פעולותיה של קוריאה הצפונית בשיתוף פעולה עם קוריאה הדרומית ויפן. בשישי האחרון טענה ממשלת קוריאה הדרומית כי במסגרת ניסוי הטילים שביצעה קוריאה הצפונית, שיגר הצבא הצפון קוריאני טיל בליסטי קצר טווח מדגם חדש. 

בנוסף, פורסם כי דוח סודי שהוגש למועצת הביטחון של האו"ם, ונחשף על ידי סוכנות הידיעות רויטרס, חושף שקוריאה הצפונית ממשיכה להתחמש בנשק להשמדה המונית, וזאת למרות מאמציו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להניאה מכך. על פי הדוח, קוריאה הצפונית אומנם לא ביצעה ניסויים בטילים ביניבשתיים או בנשק גרעיני מאז 2017, אך ממשיכה לפתח את תוכניות אלה יחד עם תוכניות נוספות לייצור נשק להשמדה המונית.