משטרת רוסיה עצרה 113 בני אדם היום (שבת) בהפגנות אופוזיציה במספר ערים, כך לפי דיווחים ברשתות החברתיות. עשרות אלפי תושבי מוסקבה הפגינו בהפגנה הפוליטית הגדולה ביותר ברוסיה מזה שנים, ודרשו לקיים בחירות מקומיות חופשיות למרות פסילת מועמדים על ידי שלטונו של הנשיא ולדימיר פוטין. 
לפי הדיווחים, 55 בני אדם נעצרו בהפגנות בעיר סנט פטרסבורג, 10 נעצרו בבירה מוסקבה ושבעה נעצרו בעיר רוסטוב על הדון. לפחות 500 מפגינים נעים לעבר בניין הנשיאות במוסקבה, כך לפי דיווח של עדי ראייה לסוכנות רויטרס.

כזכור, למרות גל ההפגנות ברוסיה בשבועיים האחרונים, שהסתיימו באלפי מעצרים, ועדת הבחירות המרכזית ברוסיה החליטה לפני יומיים לפסול את מועמדותם של שבעה מתמודדים בבחירות המקומיות שייערכו במדינה בספטמבר. 

ולדימיר פוטין. צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין. צילום: רויטרס


הוועדה טוענת כי המועמדים לא גייסו מספיק חתימות כדי להתמודד בבחירות, אך באופוזיציה הרוסית טוענים כי מדובר בשקר שמטרתו למנוע מהם להתמודד.

משטרת רוסיה עצרה לפני שבועיים כ-600 מפגינים שמחו במוסקבה נגד מאמצי המשטר של פוטין להצר את צעדי האופוזיציה לקראת הבחירות המקומיות שאמורות להיערך בהמשך השנה ברוסיה. במהלך ההפגנה קראו המפגינים קריאות נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בהן "פוטין תתפטר", ו"רוסיה בלי פוטין".