ג'פרי אפשטיין, שנמצא ללא רוח חיים בתאו במתקן המעצר בני יורק, לא היה תחת השגחה צמודה בזמן מעשה ההתאבדות, זאת למרות שניסה להתאבד לפני שבועיים, כך דווח היום (שבת) ברשת NBC האמריקאית מפי גורם המעורה בחקירה. בתוך כך, מ בארצות הברית נמסר כי "ה-FBI פתח בחקירת התקרית".

כזכור, המיליארדר ועבריין המין שם קץ לחייו בתאו בכלא במהלך הבוקר. אפשטיין ניסה כבר לפני שבועיים ככל הנראה להתאבד בתלייה, אז נמצא בתאו עם חבלות וסימנים על צווארו.

אפשטיין, שעשה את הונו עם קרן הון סיכון ונחשב מקורב לבכירים ברחבי העולם, בהם דונלד טראמפ, ביל קלינטון, אהוד ברק והנסיך אנדרו, נעצר בניו ג'רזי בחודש שעבר בעת שנחת עם מטוסו הפרטי. התביעה הגישה נגדו כתב אישום פדרלי חמור על קשירת קשר לסחר מיני וסחר מיני בקטינות, הצעירות שבהן בנות 14, בבתים שלו במנהטן ובפלורידה בשנים 2002 עד 2005, כאשר במקביל פורסמו פרטים על מעשים דומים לכאורה שבוצעו באחוזה שלו באי הפרטי בקריביים. אפשטיין כפר בתוקף באישומים נגדו.
 
המעצר הגיע אחרי חקירה מחודשת נגד אפשטיין בעקבות תחקיר על עסקת הטיעון שנחתמה עמו לפני 12 שנה. אפשטיין הואשם בשנת 2006 בתקיפה מינית של עשרות קטינות, אולם שנה מאוחר יותר הוא הגיע לעסקת טיעון שבמסגרתה הודה בכתב אישום של מדינת פלורידה על שידול של קטינה לזנות מבלי לעמוד לדין פדרלי. הוא נידון ל-18 חודשי מאסר בכלא מחוזי ולרישום כעבריין מין, אולם קיבל אישור לעזוב את המאסר ל-12 שעות בכל יום במשך שישה ימים בשבוע ובפועל ריצה רק 13 חודשים.
 
 ההתפתחויות החדשות גרמו לסערה פוליטית בארה"ב. שר העבודה, אלכסנדר אקוסטה, ששימש התובע בפלורידה בעת שנחתמה עסקת הטיעון, נאלץ להתפטר בחודש שעבר על אף שטען כי התנהלותו הייתה תקינה. טראמפ, שהיה ידיד קרוב של אפשטיין וכינה אותו בעבר "בחור נפלא" ולאחרונה אף פורסם סרטון שלהם יחד במסיבה באחוזתו של הנשיא בפלורידה בשנת 2002, התנער מהמיליארדר ואמר כי הוא לא היה עמו בקשר כבר שנים ארוכות.
 
הפרשה הגיעה גם לישראל על רקע קשריו העסקיים של ראש הממשלה לשעבר ומנהיג מפלגת "ישראל דמוקרטית", אהוד ברק, עם אפשטיין. בעקבות הביקורת הציבורית, הודיע ברק על ניתוק הקשרים שלו עם אפשטיין ואף הגיש תביעת דיבה נגד הצהובון הבריטי הדיילי מייל אחרי שפרסם כתבה שבה הציג אותו נכנס לבניין שבו התגורר אפשטיין במנהטן, לכאורה בעת שלמקום הגיעו גם נשים צעירות.
 
זמן קצר לפני שנודע על התאבדותו של אפשטיין, גם נכנס בית המלוכה הבריטי לעין הסערה. במסמכים שקשורים למשפט של תביעת דיבה שהגישה אחת המתלוננות נגד אפשטיין, וירג'יניה ג'יופה, נגד אשת החברה הבריטית, ג'יסליין מקסוול, שהואשמה כי סיפקה קטינות לרשת המין של אפשטיין נטען שהנסיך אנדרו נגע בחזה של ג'יופה בעת שהיו בביתו של המיליארדר וכי היא אף נאלצה לקיים יחסי מין עם בנה של המלכה. פרטים דומים פורסמו גם לפני ארבע שנים והארמון פרסם הודעה חריגה שבה נאמר כי "כל טענות להתנהגות בלתי הולמת עם קטינות הן לא נכונות באופן קטגורי".