התאבדותו של ג'פרי אפשטיין ממשיכה להסעיר את ארה"ב. המיליארדר ועבריין המין המורשע היה אמור להיבדק על ידי השומרים במתקן הכליאה בו הוחזק בניו יורק בכל 30 דקות, אך הנוהל הזה לא נשמר בלילה שלפני התאבדותו, כך לפי דברים שאומר היום (ראשון) גורם משטרתי בכיר לניו יורק טיימס.
עוד עלה מהחקירה, כי בכלא העבירו את שותפו לתא והשאירו את אפשטיין לבדו, שבועיים בלבד לאחר ניסיונו להתאבד. מדובר בהחלטה שהפרה את הנהלים השגרתיים של הכלא
הנשיא דונלד טראמפ צייץ פוסט שמקדם קונספירציה על מעורבותם של בני הזוג קלינטון במותו של המיליארדר הפדופיל, בעוד שה"דיילי מייל" ציטט מקור שטען כי הסוהרים לא ביצעו את הבדיקות השגרתיות בלילה שבו תלה אפשטיין את עצמו בתא הכלא במנהטן. 

טראמפ, שבעבר היה מיודד מאוד עם אפשטיין והשתתף עמו במסיבות, לא התייחס ישירות להתאבדות, אולם ניצל את הפרשה כדי להמשיך במתקפות שלו נגד ביל והילרי קלינטון. תחילה הוא צייץ מחדש דיווח על כך שמסמכים משפטיים שפורסמו לפני מותו של אפשטיין "חושפים שדמוקרטים בכירים, בהם ביל קלינטון, ביצעו נסיעות פרטיות ל'אי הפדופיליה' של אפשטיין". 
לאחר מכן, הוא צייץ מחדש פוסט של הקומיקאי השמרני, טרנס וויליאמס, שמקדם תיאוריית קונספירציה לגבי המעורבות של הקלינטונים במותו של אפשטיין. "מת מהתאבדות בעת שהיה תחת פיקוח התאבדות במשך 24/7? כן, ממש! איך זה קרה", כתב וויליאמס, שגם צילם את עצמו מסביר את הקשר לכאורה של בני הזוג קלינטון. "לג'פרי אפשטיין היה מידע על ביל קלינטון וכעת הוא מת. אני רואה את התגית '#מניין הגופות של טראמפ' זוכה לפופולאריות, אבל אנחנו יודעים מי עשה את זה!".
ב-אף.בי.אי פתחו בחקירת נסיבות ההתאבדות. על אף שאפשטיין היה אמור להיות תחת פיקוח צמוד בשל ניסיון התאבדות קודם, התברר כי הפיקוח הוסר ואפשטיין שהה באגף שבו מוחזקים עצירים בעלי פרופיל גבוה שמופרדים משאר אוכלוסיית הכלא. 
ה"דיילי מייל" ציטט גורם שסיפר כי שני הסוהרים שהיו במשמרת בזמן ההתאבדות לא פעלו לפי הנהלים. במערכת הפוליטית ממשיכים לדרוש תשובות לגבי הכשלים האפשריים סביב ההתאבדות. הסנאטור הרפובליקני, בן סאסי, שעומד בראש תת ועדת המשנה של ועדת המשפט של הסנאט, פנה לתובע הכללי ולשר המשפטים, וויליאם באר, במכתב זועם שבו התריס כי "משרד המשפטים כשל, והיום השותפים של אפשטיין חושבים שהם קיבלו עוד עסקת טיעון אחרונה. כל אדם במשרד המשפטים - מאנשי הצוות במטה שלך ועד הסוהר במשמרת הלילה - ידעו שהאיש הזה היה סיכון התאבדותי ושהסודות האפלים שלו לא היו יכולים למות עמו", כתב. "בהתחשב בניסיון ההתאבדות הקודם של אפשטיין, הוא היה צריך להיות בחדר מרופד תחת פיקוח של 24/7. ברור שראשים חייבים לעוף".
ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלזיו, שגם מתמודד בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות, הצהיר כי "זה יותר מדי נוח" שאפשטיין לא יוכל להפליל אחרים במעורבות בפעילות הפדופיליה שלו. "מה שרבים מאתנו רוצים לדעת זה – מה הוא ידע?", אמר. "כמה מיליונרים ומיליארדרים נוספים היו חלק מהפעילויות הפליליות שהוא היה מעורב בהן? המידע הזה לא מת עם ג'פרי אפשטיין. צריך לחקור גם את זה".