"השעון מתקתק": הלחץ האמריקני על איראן הולך וגובר, כשהלילה (שלישי) מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, כתב פוסט ברשת הטוויטר בו הוא דוחק בעולם להכיר בעובדה שהזמן עד סיום תוקפן של הסנקציות שהוטלו על המשטר האיראני עומד לפוג.
‏"השעון מתקתק", כתב פומפאו בתחילת הפוסט. "נותר עוד מעט זמן לפני שיפוג תוקפם של אמברגו הנשק שהטיל האו"ם על אירן ואיסור הטיסה שהוטל על קאסם סולימאני. אנחנו מפצירים בבני בריתנו להגביר את הלחץ על המשטר האירני עד שיחדול מהתנהגותו המערערת את האזור", קרא פומפאו למעצמות המערב להמשיך את התמיכה הבינלאומית בסנקציות גורפות על שלטון האייתולות.

באתר משרד החוץ האמריקאי מופיע טיימר הסופר את הזמן לאחור עד סיום הסנקציות (כשנה ושלושה חודשים) המופנות כלפי בכירים ברפובליקה האיסלאמית, והמשטר האיראני בכלל. תחת השעון הסופר לאחור נכתב כי "המשטר האיסלאמי באיראן הוא הישות המדינית המובילה במימון טרור. במשך מעל ל-40 שנים תמיכתם בזרועות הטרור בעולם הלכו והתפשטו ללא משים".
במזכר המדובר התייחסו גם להסכם הגרעין, ממנו איראן איימה לסגת לאחר שלטענתה ארה"ב "עשתה זאת לפניה": "הסכם הגרעין עם איראן שנחתם ב-2015 הניח אפילו יותר אפשרויות לקבלת מימון ומשאבים למטרת המשטר, מה שהגביר את יכולותיה והאריך את ידיה במטרה להמשיך את פעילויותיה העוינות". 

שר החוץ זריף. צילום: רויטרס
בשבוע שעבר, שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף אמר במסיבת עיתונאים כי "איראן תפרוש מהסכם הגרעין עם המעצמות מ-2015 אם האינטרסים שלה לא יישמרו על ידי שאר הצדדים להסכם". "אנו קוראים לאירופים להאיץ את המאמצים להגן על הכלכלה האיראנית מהסנקציות האמריקאיות", הוסיף.
כזכור, פומפאו תקף את מנהיג איראן, האייתוללה עלי חמינאי, על כך שקרא לאלימות נגד ישראל בערב תשעה באב. השליט האיראני גינה מוקדם יותר את תוכנית השלום האמריקאית וקרא לחיסולה ולהמשך "ההתנגדות". "זה חולני שבתשעה באב - יום כבד משקל עבור העם היהודי, חמינאי קורא לאלימות נגד המדינה היהודית", כתב פומפאו בחשבון הטוויטר שלו. "דאגתו המזויפת של חמינאי לעם הפלסטיני היא כה עמוקה שבמשך שלטון הטרור שלו הוא סיפק פחות מ-20 אלף דולר בסיוע מאז 2008, בעוד ששלח מיליונים לחמאס ולטרוריסטים אחרים. מנגד, ארה"ב סיפקה 6.3 מיליארד דולר בתמיכה לפלסטינים מאז 1994".