המשבר מחריף: טיסות היוצאות מהונג קונג שובשו זה היום השני, היום (שלישי) וסתמו את הנתיב האווירי היוצא מהקולוניה הבריטית לשעבר. המצב הלא יציב במדינה, בעקבות חוק ההסגרה החדש המאיים על תושבי המדינה, ממשיך ודוחק גם את מצבה הכלכלי לשפל של שבעה חודשים. מנהיגת הונג קונג, ראש הממשלה קארי לאם אמרה כי היא נדחקה למצב של "פאניקה וכאוס".



ראש נציבות זכויות האדם באו"ם דחק אף הוא בהונג קונג להפגין מתינות, ולחקור את הראיות על פיהן כוחות המשטרה השתמשו בגז מדמיע על מנת לפזר הפגנות, באופן המפר את החוק הבינלאומי. סאגת האלימות במדינה נמשכת בעשרת השבועות האחרונים, ביניהם נספרו אינספור עימותים בין מפגינים למשטרה.



השבוע, סין גינתה חלק מהמפגינים על כך שהשתמשו בכלים מסוכנים על מנת לתקוף את כוחות המשטרה, וקראו לעימותים מהסוג הזה "ניצנים של טרוריזם". מומחים משפטיים בהונג קונג מעריכים כי גובר הסיכוי שבבייג'ינג יחילו חוקים "אנטי טרוריסטיים" על מנת לעזור ולדכא את גל ההפגנות האלימות.



כזכור, אלפי מפגינים השתלטו אמש על שדה התעופה הבינלאומי בהונג קונג, ולמעשה שיתקו את פעילותו של אחד משדות התעופה העמוסים בעולם, במסגרת התדרדרות היחסים בין תושבי האי האוטונומי לבין הממשל המרכזי בסין. רשויות התעופה באי הודיעו כי כל הטיסות היוצאות משדה התעופה בוטלו, וכך גם טיסות נכנסות עתידיות, אך טיסות שכבר המריאו להונג קונג יורשו לנחות בו.