משבר בין בריטניה לארה"ב? משרד המשפטים האמריקאי הגיש בקשה לקבל לידיו את המכלית האיראנית "גרייס 1" שמוחזקת בגיברלטר, כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "גיברלטר כרוניקל". כעת, הודיעה בריטניה על שחרור המכלית, שנעצרה בתחילת חודש יולי במצרים כאשר הייתה בדרכה לסוריה, על פי דיווח שהתפרסם הלילה בעיתון הבריטי "סאן".

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף האשים את ארצות הברית בניסיון לביצוע השתלטות פיראטית על מנת למנוע את השחרור של המיכלית: "ארצות הברית ניסתה לנצל את הפירצה החוקית במטרה לגנוב את רכושינו. הניסיון הפיראטי הזה הוא אינדיקציה למשטרו של טראמפ המנסה לשבש את החוק".

הקברניט ושלושת המלחים של הספינה האיראנית שוחררו היום ממעצר, לפי דיווח מקומי. נשיא בית המשפט העליון של גיברלטר אנתוני דאדלי הבהיר כי לולא הצעד האמריקאי "הספינה הייתה מפליגה". 

הממשל המקומי בגיברלטר לא הגיב עדיין לדיווח על בקשת ארה"ב. בכיר בטריטוריה הבריטית אמר מוקדם יותר כי "אין שום סיבה להחזיק במכלית כל עוד אנו מאמינים שהיא לא מפרה את הסנקציות נגד המשטר הסורי".
אתמול איראן הודיעה כי בריטניה עשויה לשחרר את המכלית בקרוב, זאת לאחר שהועברו לידי הבריטים מסמכים על מנת לסייע בנושא. סגן ראש הנמלים והארגון הימי של איראן, ג'ליל אסלאמי, אמר כי "בריטניה מעוניינת לשחרר את מכלית הנפט האיראנית בעקבות חילופי מסמכים מסוימים. אנחנו מקווים שזה יקרה בקרוב".
כזכור, המכלית האיראנית נתפסה ב-4 ביולי על ידי אנשי חיל הים הבריטי, מול טריטוריה ימית בריטית באזור גיברלטר, זאת בחשד להפרת הסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על סוריה.

שבועיים לאחר שנתפסה המכלית, משמרות המהפכה של איראן תפסו מכלית של בריטניה ליד מצרי הורמוז, תחת האשמה של הפרת כללים ימיים. בריטניה התייחסה למעשה כבלתי חוקי. שר החוץ הבריטי, ג'רמי האנט, אמר כי ההשתלטות על מכלית הנפט לא מתקבלת על הדעת וכי בריטניה פועלת בשיתוף פעולה עם בעלות בריתה בנושא, וזאת כדי להבטיח את חופש התנועה של ספינות באזור.