תקרית אנטישמית או עימות על רקע מידניות ההגירה של טראמפ? מספר מפגינים יהודים שמחו הלילה (חמישי) מול הכניסה למרכז מעצר של רשות הההיגרה בארצות הברית ברוד איילנד נפגעו על ידי טנדר. איש לא נפגע באורח רציני, אולם לאחר מכן הם רוססו בגז פלפל, כך על פי עדי ראייה. 

מאות יהודים הגיעו למכז המעצר ע"ש דונלד וויאט ברוד איילנד, ועשרות מהם חסמו את הכניסה מגרש החניה. ההפגנה אורגנה ע"י ארגון "Never Again Action", קבוצה יהודית שמוחה על מידניות ההגירה של הממשל על ידי כך שחבירה נעצרים במתקני רשות ההגירה והמכס. 
"הטנדר הגיע ואנשים ברחו", אמר לקס רופברג, אחד המפגינים שלא היה המסלול של הרכב, ל-JTA. "אני לא חושב שמישהו נפגע ישירות מהטנדר". אדם שתיעד את האירוע בווידאו, אמר כי "כולם בסדר, לא חושב שמישהו נפגע". לאחר מכן הוא הוסיף שכנראה יש נפגעים. 

ארגון "Never Again Action" צייץ לאחר מכן כי הרכב שייך לאחד השומרים במרכז המעצר. "אלוהים, שומר של רשות ההגירה הסיע את רכבו לתוכנו בעת שישיבנו בשקט וחסמנו את מגרש החניה. לא נראה שיש פציעות רציניות, המשטרה נעה לכיווננו".

דקות לאחר מכן ספגו המפגינים גז פלפל שריסס אחד השומרים במרכז. רופיברג סיפר כיכל מי שהיה באזור חטף קצת גז. "זה היה הלם, בלתי צפוי", אמר. "יש מידה של סיכון במהפגנות כאלה, אתה לא מצפה שככה זה יתפתח".