היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון, הזהיר הלילה (חמישי) את ממשלת סין לא להפעיל אלימות נגד מפגינים בהונג קונג, על רקע הסלמת העימותים בין מוחים לבין כוחות משטרה באזור. "הסינים צריכים להסתכל טוב על הצעדים שהם נוקטים מפני שאנשים באמריקה זוכרים את כיכר טיאננמן", אמר בולטון לרדיו קול אמריקה, בהתייחסות לטבח שבוצע נגד סטודנטים שהפגינו בבירה הסינית בייג'ינג ב-1989.



"הם זוכרים את תמונת האדם שעמד מול טור הטנקים, הם זוכרים את פסל החירות, הם זוכרים את קולות האזרחים הסינים שביקשו חירות ודמוקרטיה והם זוכרים את הדיכוי של הממשלה הסינית ב-1989", אמר היועץ לביטחון לאומי האמריקאי. 



נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הציע הלילה לנשיא סין שי ג'ינפינג להיפגש עמו על מנת להגיע לפתרון המשבר בהונג קונג. "אין לי ספק שהנשיא שי רוצה לפתור במהירות ובהומניות את הבעיה בהונג-קונג, הוא יכול לעשות זאת. פגישה אישית?", צייץ טראמפ. הנשיא אמר ביום שלישי כי הוא עודכן על ידי המודיעין האמריקאי שסין מזיזה כוחות לעבר הגבול עם הונג קונג, וקרא לרגיעה.

ג'ון בולטון. צילום: רויטרס
ג'ון בולטון. צילום: רויטרס

 
כזכור, נמל התעופה של הונג-קונג חידש אתמול את פעילותו וקבע מחדש את מועדן של מאות טיסות שבוטלו בימים האחרונים בעקבות עימותים בין מפגינים למשטרה בעיר שבשליטת סין. אלפי מפגינים השתלטו ביום שני על שדה התעופה הבינלאומי בהונג קונג, ולמעשה שיתקו את פעילותו של אחד משדות התעופה העמוסים בעולם. 
 
מספר מחאות תוכננו בכמה שכונות בעיר במהלך היום ואחרות נקבעו ליום ראשון. ההפגנות החלו בחודש יוני בעקבות התנגדות לחוק ההסגרה לסין אך הפכו למחאה רחבה יותר נגד השלטון הסיני אליו עברה הקולוניה הבריטית לשעבר ב-1997, והביאו למשבר הקשה ביותר שחוותה מאז. בייג'ינג טוענת כי ההפגנות בהונג קונג הן פעולות "טרור".  

 נשיא סין שי ג'ינפינג. צילום: רויטרס
נשיא סין שי ג'ינפינג. צילום: רויטרס