בעקבות ההפצצות המיוחסות לישראל בעיראק שפגעו קשות בבסיסים איראניים, ראש ממשלת עיראק הזהיר כי מערכות ההגנה האווירית של המדינה יגיבו למתקפות אלה, מה שעלול להוביל להיערכות מיוחדת של חיל האוויר הישראלי. פרשן חדשות 13 צבי יחזקאלי התייחס היום (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM לפעילות המיוחסת לישראל נגד איראן ושלוחותיה במרחב העיראקי וציין כי "במידה ותהיה התחממות בגזרה, מדינות ערב וישראל יהיו בחדר מבצעים משותף אחד".



"ישראל כבר נקטה באמצעי הזהירות, המציאות משתנה וזה מאוד מזכיר את מה שקרה לאסד. העיראקים מבינים שישראל מאוד רצינית לגביי המלחמה בבסיסים האיראנים בשטחה, וככל שעוברים השבועות ישראל תוקפת בעיראק באופן תדיר, ולכן העיראקים אומרים היום שכל תנועה אווירית תחשב כעוינת. אין ספק שזו נקודה שחיל האוויר הישראלי יצטרך להתייחס אליה".



צילום לוויין של הבסיס השיעי שהתפוצץ בעיראק. צילום: (ImageSat International (ISI



עוד הוסיף יחזקאלי: "עיראק היא אומנם מדינה ריבונית, אבל מבחינה צבאית וביטחונית הם נשלטים על ידי משמרות המהפכה של איראן. במקרה של התלקחות ההחלטה מי ירה את טיל הנ"מ היא החלטה איראנית ולא עיראקית. מתחת לפני השטח בעולם גלוי כמו שלנו יש הרבה יותר ממה שנדמה לנו - המלחמה היא לא רק בין איראן לישראל".



"הרי עם ישראל יש לנו גם את סעודיה, מצרים וכל מדינות המפרץ. מנגד חשוב לזכור שאיראן נלחמת בישראל בהרבה זרועות אחרות כמו סודן, לבנון, ואפילו במזרח הרחוק - שגם שם הם רוצים לעשות פיגועים. אם תהיה התחממות בגזרה, מדינות ערב וישראל יהיו בחדר מבצעים משותף אחד".