הטיול הסתיים בטרגדיה: אותרה גופתה של איה נעמאנה, הסטודנטית בת ה-22 שנעדרה החל מאתמול במדבר דנקיל שבאתיופיה. משפחתה של איה הודיעה הבוקר (ראשון) על מותה ומסרה כי מועד ההלווייה ייקבע מאוחר יותר. ממשרד החוץ נמסר: "מצטערים להודיע כי נמצאה גופתה של הצעירה הישראלית, איה נעאמנה, שאיבדה את דרכה במהלך טיול באזור מדבר המלח בדנקיל באתיופיה". 
"שגרירות ישראל באדיס אבבה פעלה מול הרשויות באתיופיה, גורמי ממשל וצבא בדרגים הגבוהים ביותר, יחד עם נציגי חברת החילוץ מגנוס, לאיתור הישראלית. אתמול עם היוודע המקרה החלו סריקות בשטח על ידי המשטרה המקומית, כוחות הצבא, ומתנדבים מקומיים. הסריקות נמשכו היום תוך שימוש ברחפנים ומסוק, עד למציאת גופתה של הצעירה שככל הנראה נפלה למותה. משרד החוץ משתתף בצער המשפחה, ומסייע בהעברת גופתה של איה לקבורה בארץ בהקדם האפשרי".

עוד קודם לבשורה הקשה, שוחחה אילה חסון ב-103FM עם חיליק מגנוס, שצוותו שלו שנשלח לחפש את איה. "הסיטואציה קשה ביותר. נערכנו בכוחות גדולים בהיקף עצום כדי למצוא אותה, ואני מעריך כי נמצא אותה בתוך זמן קצר ביותר". 


לדבריו, הקושי לעמוד בטמפרטורות האלה עלול לגרום למטיילים להיקלע לבעיות של הליכה. ובלילה - קר מאוד. לשאלת אילה חסון על בעלי החיים באזור, ציין מגנוס כי אכן חיים באזור בעלי חיים "לא סימפטיים", כהגדרתו, אבל "הבעיה היא אחרת, בשטח הזה קשה מאוד לשרוד. הטמפרטורות מאוד גבוהות והיא עברה יום ארוך בשטח".



איך זה קורה?
"אילה, איך זה קורה? אם היינו שומרים על הכללים הבסיסיים ביותר - אל תלך לבד, אל תיפרד מהחבורה - לא היינו שואלים את זה. כללים זה התשואה מניסיון שלא רכשת. לצערי אנשים לא שומרים על הכללים".



יש שם קליטה של פלאפון, במדבר הזה?
"יש קליטה חלקית".





ניסיתם לאתר אותה?
"האיכון שלח אותנו לכמה נקודות, ולכל הנקודות שאליהן פנינו היא לא הייתה. האיכון הזה נותן בתנאים האלה רדיוס של 500 מטר. זה שטח גדול יחסית. העלינו רחפנים כדי לאתר אותה".



מי שכר את שירותיך?
"חברת הביטוח פספורט כארד. שלחנו אתמול שני אנשים שהתחילו לעבוד בשלוש וחצי לפנות בוקר, ואנחנו עובדים כעת עם כוחות הצלה ומשטרה, וחוליה של בכירי המחלצים שלנו".