גיברלטר סירבה היום (ראשון) לבקשת ארה"ב להחרים את המכלית האיראנית "גרייס 1", זאת בשל היותה מחויבת לחוקי האיחוד האירופי. בהצהרת ממשלת גיברלטר נמסר כי "חוסר יכולתה של הרשות המרכזית לממש את הצו היא תוצאה של חוקי האיחוד האירופי, וההבדלים בינו לבין ארה"ב, בכל הקשור לסנקציות המוטלות על איראן. הסנקציות של האיחוד האירופי נגד איראן, החלים בגיברלטר, פחות מפורטים מאלו של ארה"ב". 



שלשום הודיע ראש השרים של גיברלטר, פביאן פיקארדו, כי "גרייס 1" רשאית להפליג לים התיכון ברגע שתהיה מוכנה מבחינה לוגיסטית. "זה יכול להיות היום, יכול להיות מחר", אמר פיקארדו. הבכיר אמר גם כי הוא מטיל ספק בכך שמכלית הנפט תגיע לסוריה וכי הוא מצפה שאיראן תפעל בהתאם להבטחתה בעניין.  
 
יום לאחר מכן הוציא בית המשפט הפדרלי בוושינגטון צו לתפיסת מכלית הנפט, לאחר שבחודש יולי האחרון השתלט עליו חיל הים הבריטי בחשד שהוא מוביל נפט לסוריה, תוך הפרת הסנקציות שהוטלו על איראן. 
בצו, שנחשף על ידי משרד המשפטים האמריקאי, נכתב כי הסיבה להוצאתו ולתפיסת המכלית היא "המשלוחים הבלתי חוקיים לסוריה מאיראן על ידי משמרות מהפכה". בבריטניה ובגיברלבטר טרם הגיבו לצו האמריקאי. 

המכלית, שנתפסה ב-4 ביולי, חשודה בכך שהעבירה כ-2.1 מיליון מיכליות נפט לסוריה תוך הפרה של סנקציות אירופאיות.שבועיים לאחר שנתפסה המכלית, משמרות המהפכה של איראן תפסו מכלית של בריטניה ליד מצרי הורמוז, תחת האשמה של הפרת כללים ימיים. בריטניה התייחסה למעשה כבלתי חוקי.