ההאשטאג שהסעיר את ירדן בימים האחרונים היה “סגירת מועדוני הלילה” בדרישה לסגור את מועדוני הלילה על רקע קטטות רבות שהתקיימו בבירה עמאן בשבוע האחרון, בהם תקרית אלימה בין מנהל מועדון לילה בעמאן לאחד המבלים. אלפי פעילים ברשתות החברתיות התייחסו לסוגיה ביממה אחת.
 
חלק מהגולשים בטוויטר ובפייסבוק פרסמו סרטוני קטטות ואלימות, וכן אירועים שאותם תיארו כפשעים הקשורים למועדוני הלילה. חלק מהם אף דרשו מהממשלה למנוע מכירת אלכוהול במסעדות, בבתי מלון ובכל אתרי התיירות. במקביל, אמרו פעילי רשת אחרים כי “על הממשלה להדק את הפיקוח על מקומות אלה ולא לסגור אותם לחלוטין”.
 
ד”ר אשרף בדאינה השתמש בפסוק מן הקוראן בציוץ שלו, שבו נאמר כי “כאשר רוצים להחריב כפר – אנחנו מורים לעשיריו להשחית את המוסריות בו”. ואילו האחים המוסלמים דרשו מהממשלה לפעול לסגירת מועדוני הלילה ולהרחיק מהמדינה את היצאניות הערביות.

קריקטורה: ירדני יוצא לקניות. צילום מסך
קריקטורה: ירדני יוצא לקניות. צילום מסך


גולש אחר פרסם איור, ובו רואים אזרח ירדני שעוטה שקיות ואפודת מגן כדי להגן על עצמו מפני האלימות ברחובות. גולשת אחרת דרשה מהפרלמנט הירדני לחוקק חוקים לסגירת מועדוני הלילה, שפוגעים בשמה של הממלכה. 

והיו גם מי שאמרו שסגירת מועדוני הלילה תוביל לצריכת אלכוהול מוגברת של צעירים. “יש להפיץ מודעות בקרב האזרחים”, אמר אחד מהם.