חברות הקונגרס אילהאן עומאר ורשידה טליב, שכניסתן ארצה נאסרה בשבוע שעבר, קיימו במהלך הלילה (בין שני לשלישי) מסיבת עיתונאים בה תקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "אחננו לא יכולים לתת לטראמפ ולנתניהו להצליח להסתיר מאיתנו את המציאות האכזרית של הכיבוש", אמרה עומאר, "הכיבוש הוא אמיתי ומניע מחברי הקונגרס לראות אותו - לא גורמת לו להיעלם. עלינו לפעול כדי לסיים אותו ביחד".
 
המחוקקת הדמוקרטית קראה לקונגרס האמריקאי לשקול מחדש את הסיוע השנתי לישראל בתגובה לסירוב להכניסה למדינה. "אנחנו נותנים לישראל למעלה מ-3 מיליארד דולר בסיוע כל שנה. זה תלוי בכך שהם בעלת ברית חשובה באזור והדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. אך למנוע ביקור של חברות קונגרס נבחרות לא עולה בקנה אחד עם להיות בת ברית, ולמנוע ממיליוני בני אדם חופש תנועה או ביטוי או הגדרה עצמית לא עולה בקנה אחד עם להיות דמוקרטיה", אמרה.

בהמשך הסבירה עומאר: "ההחלטה לאסור את הכניסה שלי ושל חברתי, שתי הנשים המוסלמיות הראשונות שנבחרו לקונגרס, היא לא פחות מניסיון של בעלת בריתה של ארצות הברית לפגוע ביכולתנו למלא את תפקידנו כנבחרות ציבור". לדבריה, החלטת נתניהו לשלול מאיתנו את הכניסה לישראל עשויה להיות חסרת תקדים עבור חברי הקונגרס, אבל זו המדיניות של הממשלה שלו בכל הנוגע לנושא הפלסטיני. "זו המדיניות שלו בכל הנוגע למי שיש לו דעות המאיימות על הכיבוש, מדיניות שזוכה לתמיכה מצד ממשל טראמפ", הוסיפה, "הסיבה לכך היא שהדרך היחידה להגן על מדיניות בלתי צודקת היא לדכא את חופש הביטוי, ההתאגדות והתנועה של אנשים". 
 

חברת הקונגרס טליב ציינה כי "זה מצער מאוד שראש הממשלה נתניהו למד מטראמפ ואפילו קיבל הנחייה ישירה ממנו לשלול את ההזדמנות הזו". בהמשך דבריה נזכרה בביקור שקיימה אצל סבה וסבתה המתגוררים בכפר בית עור אל-פוקה: "הסתכלתי על אמי כשהיא נאלצת לעבור במחסומים, למרות שהיא אזרחית ארצות הברית ואמריקאית גאה. אני זוכרת שביקרתי במזרח ירושלים עם בעלי, והורידו אותו מהאוטובוס, למרות שהוא אמריקאי, רק כדי שכוחות הביטחון יוכלו להטריד אותו". 
היא טענה כי "הדבר היחיד שאני יכולה לעשות כנכדה של אישה שגרה בשטח כבוש זה להשמיע את הקול שלה ולחשוף את האמת". טליב סיפרה דמעות כיצד קיבלה את ההחלטה שלא להגיע לישראל כדי לבקר את סבתה בת ה-90, על-אף האישור המיוחד שנתן לה לשם כך השר אריה דרעי. "סבתי אמרה לי שאני ה'עספור' שלה, עספור בערבית זה ציפור. היא אמרה שאני הציפור החופשייה שלה - אז למה שאני אחזור בכניעות ואכלא, כשהבחירה בי (לבית הנבחרים) רוממה את ראשה, ונתנה לה כבוד בפעם הראשונה?", אמרה טליב.
"בבכי, באמצע הלילה כולנו החלטנו כמשפחה שאני לא יכולה ללכת עד שלא אהיה חברת קונגרס אמריקנית חופשייה, שבאה לשם לא רק כדי לראות את סבתי אלא כדי לשוחח עם ארגונים פלסטיניים וישראליים שמאמינים שהיא ראויה לכבוד אנושי בדיוק כמו כל אחד אחר", הוסיפה.