ראש המועצה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני, אמר בראיון שהעניק הלילה לרשת NBC האמריקאית כי "טעינו בכך שחתמנו על הסכם הגרעין עם המעצמות ב-2015". כאמור שמח'אני נחשב למקורבו של המנהיג העליון עלי חמינאי, והוא טען בשיחה הנדירה עם התקשורת המערבית, כי אנשים רבים במדינה חשו כי מדובר בטעות, וציין כי הוא אחד מאותם אנשים. בהמשך דבריו הגדיר את ארצות הברית כגורמת המתח העיקרי באזור: "עליהם לפעול בחוכמה, הלחץ האמריקאי לא יגרום לאיראן לשוב לשולחן המשא ומתן".
"הקמפיין במסגרתו מוטלות הסנקציות אינו נועד כדי להוביל לחידוש משא ומתן אלא לכניעה, וכל עוד האמריקאים נוקטים בגישה זו - לא נשוב למשא ומתן", ציין. שמחאני הדגיש כי "הציבור האמריקאי מתמודד מזה זמן רב עם סנקציות בינלאומיות וזו ההוכחה לכישלון מדיניות טראמפ בנושא". הוא אף הזמין את העיתונאים להסתובב ברחובות ולראות זאת עצמם - "האזרחים נמרצים ומה שהאמריקאים ניסו להשיג לא התממש". 
לדבריו, איראן אינה מקור לטרור באזור, אלא כוח מייצב שרבים בו הקריבו את חייהם במלחמה נגד קבוצות טרור כמו אל קעידה ודאעש. הבכיר סירב להכחיש במפורש כי איראן מעורבת בחבלה במיכליות הנפט במיצרי הורמוז בחודשים האחרונים, אך הדגיש כי טהרן "ערבה לביטחון באזור". הוא הוסיף כי "נראה לאיראנים כי טראמפ מעוניין, בדיוק כמו קודמיו, בהפחתת השפעתה של איראן באזור".

בהמשך השיחה הכחיש המקורב למנהיג העליון כי מדינתו מפתחת נשק גרעיני. "הדבר אסור על פי חוקי האיסאלם, ובכל מקרה זה לא מספק ביטחון למדינות המחזיקות בו, כמו ישראל", הסביר והכחיש "משאלה" להשמדת ישראל: "הפלסטינים הם אלו שיחליטו על גורל ישראל". לדבריו, אלו המבקשים השמדת ישראל אינם רואים את המציאות בשטח". הוא אף התייחס ל"עסקת המאה" של ממשל טראמפ ואמר כי "האמריקאים הכריזו על ירושלים כבירת ישראל. הם רודפים אחרי הפרויקט הזה". 
"אנחנו לא מבססים את ההחלטות והפעולות שלנו על זהותו של נשיא ארצות הברית או על האפשרות שטראמפ לא יכהן קדנציה שנייה", הדגיש, "אני חושב שהקמפיין של טראמפ במסגרתו הופעל לחץ מקסימלי עלינו נכשל, מכיוון שהציבור האמריקאי ובעלות בריתו מפקפקות במנהיגותו". הוא טען כי "החלטת הנשיא האמריקאי להימנע מתקיפה לאחר הפלת המל"ט הונעה מחישובי עלות ותועלת". לדבריו, לאיראן יש כלים רבים במידה ותפרוץ מלחמה. "ארצות הברית ובעלות בריתה יהיו במצב נוראי במידה ותפרוץ מלחמה", סיכם, "אין ספק שהתדמית ההרוסה במילא של וושינגטון תיהרס יותר במלחמה, אז מדוע הם מאיימים עלינו?".