בקהילה היהודית בארצות הברית זועמים על דבריו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שאמר הלילה (רביעי) כי יהודים שמצביעים לדמוקרטים "אינם נאמנים". ג'ונתן גרינלבט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, אמר: "לא ברור למי הוא מתכוון שהיהודים צריכים להיות נאמנים, אך מה שידוע הוא שבמשך שנים נהגו לתקוף את היהודים באמצעות טיעון חוסר הנאמנות. כמו שאמרנו בעבר, ניתן להשתתף בתהליך הדמוקרטי בלי להעלות את הטענות הללו. הגיע הזמן להפסיק להשתמש ביהודים ככלי פוליטי".



יו"ר הוועד היהודי-אמריקאי, דיוויד האריס, הוציא הצהרה רשמית וציין כי דבריו לא ראויים, לא מקובלים ואף מסוכנים. "הוועד היהודי האמריקני מזועזע מהביקורת שהביע טראמפ נגד יהודים שתומכים או מצביעים למועמדים דמוקרטים. ליהודים אמריקאים, כמו כלל האמריקאים, יש מגוון רחב של דעות פוליטיות והעדפות. ההנחה של חוסר נאמנות או ידע על בסיס העדפת מפלגה - לא ראויה", אמר האריס.


היילי סויפר, מנכ"לית המועצה היהודית הדמוקרטית באמריקה, טענה כי מדובר ב"דוגמה נוספת לכך שטראמפ ממשיך להשתמש באנטישמיות כנשק". לדבריה, "כשמדובר בישראל, טראמפ חוזר על טיעון הנאמנות הכפולה, שהוא סוג של אנטישמיות. אם הוא מדבר על יהודים ש'נאמנים' לו, אז כנראה שהוא צריך להתחבר למציאות. אנחנו חיים בדמוקרטיה, והתמיכה היהודית במפלגה הרפובליקנית הפכה לנושא שנוי במחלוקת במהלך ארבע השנים האחרונות".

מג'יי סטריט נמסר בתגובה לדברי הנשיא האמריקאי כי "מסוכן ומביש עבור הנשיא טראמפ לתקוף את הרוב הגדול של הקהילה היהודית-האמריקאית ולסמן אותה כבלתי נאמנה". 
בקואליציה היהודית הרפובליקנית, לעומת זאת, הגנו על הצהרתו של טראמפ, וצייצו כי "הנשיא צודק. זה חוסר נאמנות להגן על המפלגה שמגנה על אנשים ששונאים אותך בגלל הדת שלך". 

כאמור, טראמפ אמר הלילה כי "כל יהודי שמצביע למפלגה הדמוקרטית - זה מעיד על חוסר ידע מוחלט או חוסר נאמנות גדולה". דבריו נאמרו בראיון בחדר בסגלגל לאחר פגישה דיפלומטית עם נשיא רומניה ובאו בתגובה לפרשת שתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות רשידה טאליב ואילהאן עומאר. טראמפ התייחס באופן ספציפי לחברת הקונגרס טאליב, ואמר: "ראיתי את טליב בקמפיין. אישה אלימה, רעה, חסרת מעצורים, שונאת את ישראל והעם היהודי ופתאום היא בוכה. לא מאמין לה. לא קונה את זה".