שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, נאם היום (רביעי) בנאום במכון המחקר הבינלאומי לשלום בשטוקהולם. בדבריו, התייחס למתיחות במפרץ הפרסי, ואמר כי ניתן להסכים על נקיטת צעדים בוני אמון באזור. לדבריו, "נוכל להסכים על צעדים ליצירת ביטחון במפרץ והבטחת חופש השיט. אך טראמפ לא יכול להיות בלתי צפוי ולצפות מכל השאר להיות צפויים".

הוא הוסיף כי "ערבי המפרץ אינם יכולים להשיג ביטחון באזור על ידי הוצאת מיליארדי דולרים על רכישת נשק מערבי. נוכחות צבאית זרה במפרץ לא מועילה ואף גורמת לחוסר ביטחון". לגבי הסכם הגרעין, אמר: "הסכם טוב, אם נפתח אותו תפתח תיבת פנדורה"
דונלד טראמפ, "לא יכול לפעול בצורה בלתי צפויה ולצפות מכל השאר להיות צפויים". צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, "לא יכול לפעול בצורה בלתי צפויה ולצפות מכל השאר להיות צפויים". צילום: רויטרס

לפני יומיים אמר זריף כי איראן לא מעוניינת בחידוש השיחות עם וושינגטון, אולם כל משא ומתן עתידי צריך להתרכז בהבאתה של ארה"ב בחזרה לגבולות הסכם הגרעין של 2015, שאותו עזבה בשנה שעברה.

בראיון לרשת אל ג'זירה לפני שבועיים האשים את ארצות הברית כי היא הפכה את אזור המפרץ הפרסי לחבית נפץ המוכנה להתפוצץ, ואמר כי "המפרץ הפרסי צר ויהיה פחות בטוח לספינות מלחמה זרות אם הן יגבירו את נוכחותן בו", והוסיף כי "האזור הפך לחבית חומר נפץ המוכנה להתפוצץ בגלל שארצות הברית ובעלות בריתה הציפו אותו בנשק".