יפן פרסמה היום (רביעי) את ההערכה הביטחונית השנתית שלה, ובה נכתב כי "קוריאה הצפונית הצליחה ככל הנראה למזער ראשי קרב בשדרוג יכולותיה הגרעיניות". זאת, לעומת השנה שעברה שבה נכתב בדוח כי "יתכן" שפיונגיאנג רשמה התקדמות הכרחית לשיגור טיל בלסיטי גרעיני. הדוח, אשר יאושר בישיבת הממשלה בעוד כחודש, ישמור על ההערכה כי פעילותה הצבאית של קוריאה הצפונית מהווה "איום רציני וחמור".



לפי דבריו של ויפין נרנג, מומחה ליחסים גרעיניים מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, הדוח היפני מדגיש את חוסר ההתקדמות במשא ומתן על צמצום תכנית הגרעין של משטר קים. "יפן היא המאוימת ביותר וכנראה היעד העיקרי ליכולת הזו", אמר. "הכרה בכך בגלוי מדגישה את החששות הממשיים של המדינה מכך שהתכנית הגרעינית של פיונגיאנג ממשיכה לצמוח ללא הפוגה, ללא שום תכנית שנראית לעין להאט את צמיחתה, מיועדת להשמדתה".



טילים בליסטיים, קוריאה הצפונית. צילום: רויטרס
טילים בליסטיים, קוריאה הצפונית. צילום: רויטרס



בדוח הביטחון של קוריאה הדרומית בשנה שעברה דווח כי יכולותיה של השכנה מצפון למזער את הנשק הגרעיני שלה "הגיעו לרמה ניכרת". דוח זה מצטרף להערכות גורמים רשמיים אמריקאים אשר הסיקו במשך שנים כי קוריאה הצפונית ככל הנראה ייצרה ראשי נפץ גרעיניים ממוזערים.



כמו כן, דוח שהודלף על ידי סוכנות הביון הביטחונית בשנת 2017 הגיע למסקנה כי המדינה המסוגרת ייצרה בהצלחה ראש נפץ גרעיני ממוזער שיכול להתאים לטילים שלה, כך על פי הוושינגטון פוסט.