הנסיך וויליאם, רעייתו קייט ושלושת ילדיהם הגיעו בטיסה רגילה בעלות נמוכה לחופשה השנתית של בני משפחת המלוכה בטירתה של המלכה אליזבת השנייה בסקוטלנד, בצעד שנחשב לעקיצה כלפי הנסיך הארי ומייגן מרקל, שעוררו ביקורת על הטיסות המרובות שלהם לחופשות במטוסים פרטיים בשבועות האחרונים. 
 
הדוכס והדוכסית מקיימברידג', יחד עם הנסיכים ג'ורג', שרלוט ולואי, טסו משדה התעופה בנוריץ' לשדה התעופה שבאברדין בטיסה של חברת FlyBe, כאשר עלות הכרטיסים בקו עומדת על 73 עד 249 פאונד. הם תועדו בעת שצעדו מהמטוס לעבר המכוניות שלקחו אותם לטירת בלמורל, שם כבר שהו המלכה אליזבת ובעלה פיליפ יחד עם בני משפחה נוספים. 
 
הטיסה הזולה זכתה מיד לכותרות בולטות בצהובונים הבריטיים, על רקע הביקורת שנמתחה על אחיו של וויליאם, הנסיך הארי, ורעייתו מייגן מרקל, שיצאו למספר חופשות עם בנם הטרי ליאו במטוסים פרטיים, אף שהם ידועים כפעילים למען איכות הסביבה. מטוסים פרטיים נחשבים למזהמים גדולים יותר ממטוסים מסחריים. 
 

בני הזוג טסו תחילה לאיביזה לחופשה של שישה ימים, ויומיים לאחר חזרתם טסו שוב, הפעם לניס, שם התארחו בביתו של אלטון ג'ון במשך שלושה ימים. הזמר הוותיק הגן על השניים וטען כי הוא סיפק להם את המטוס היוקרתי "כדי שיוכלו לזכות להגנה הנדרשת". 
 
הניגוד בהתנהלות של משפחות שני האחים נחשב לעדות נוספת למתיחות שעליה דיווחו כלי התקשורת בממלכה בשנה האחרונה, מאז החתונה של הארי ומייגן. האחים ונשותיהם הפסיקו את שיתוף הפעולה בתחום הצדקה וברשתות החברתיות, כאשר הארי ומייגן גם עזבו את ארמון קנזינגטון ועברו לקוטג' בווינדזור. עם זאת, בטורניר ווימבלדון האחרון הגיעו קייט ומרקל יחד לצפות בחלק מהמשחקים.