מל"ט תקף שני כלי רכב של גדוד 45 של מיליציה שיעית של גדודי חזבאללה ליד אל-קאים, סמוך לגבול סוריה-עיראק, כך דווח היום (ראשון) בתקשורת הערבית. על פי הדיווחים, בתקרית חוסלו שישה בני אדם, בהם מפקד בכיר במיליציה של גדודי חיזבאללה בעיראק. בעיראק מייחסים את התקיפה לישראל.



כזכור, פיגוע איראני מאדמת סוריה שכוון כנגד מדינת ישראל, סוכל במהלך הלילה שבין שבת לראשון. הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי הסביר בהערכת מצב שקיים בעוצבת הבשן את מרכיבי הפיגוע המתוכנן שסוכל. "הוא אמור היה לכלול מספר רחפני נפץ שכוונו אל מספר מטרות בארץ . מי שהוביל את הפיגוע ופיקד עליו זה קאסם סולימאני באופן אישי . מימן , אימן והכשיר פעילים שיעים שהיו אמורים לבצע אותו. אנחנו צריכים להיערך לכל אפשרות ונעשה את זה בצורה הטובה ביותר".
דובר צה"ל רונן מנליס הסביר כיצד חשפו בצה"ל את הניסיון האיראני לפגוע בישראל. לדבריו, ביום חמישי האחרון כוחות צה"ל בחזית צפון רמת הגולן זיהו ארבעה מחבלים כשהם עוסקים בניסיון לממש את הפיגוע, או חלק ממנו, זאת בהסתמך על ממצאי המודיעין. הוא סיפר כי חוליית המחבלים גרה בווילה עם גינה ענקית ובריכה.

בשלב זה, לדבריו, בצה"ל שיבשו את מאמצם, מתוך מטרה לשפר את האחיזה המודיעינית. הוא ציין כי "היה פה ריכוז מאמץ מודעיני ברמה הגבוהה ביותר, ובעקבותיו אנחנו מגיעים לנ"צ של מחסן ובית בכפר באמצע סוריה, שבו נמצאת אותה חוליית שיגור. הצלחנו לשבש את יכולתם לממש את הפיגוע המתוכנן ביום חמישי והמשכנו לעקוב אחריהם, עד שאמש התקבלה ההחלטה לתקוף את המבנים בעקרבא, מתוך ההבנה שהמודיעין שלנו מבוסס ויציב, ומתוך ההבנה שהמחבלים מתכוונים לממש את הפיגוע בשעות המיידיות שאחרי התקיפה".