חמש שנים לאחר שג'ון הג'יהאדיסט שיסף את צווארו של צלם העיתונות האמריקאי ג'יימס פולי עם תחילתן של הוצאות להורג מתוקשרות של בני ערובה מערבים בסוריה, ה"בילד" הגרמני דיווח היום (ראשון) כי מעדויות של חברי דאעש (המדינה האסלאמית) עולה שהגרמני באדר א. מהעיר זולינגן, אשר חוסל לפני כשנתיים, הוא האיש שצילם את הסרטונים המזעזעים.




העיתונאי ביורן סטריטזל שדיווח על כך בעיתון הגרמני ציין כי באדר א. היה חבר כנופיית מילאטו איברהים. הוא סיפר שלפני זמן מה הוא נפגש עם אסיר ג'יהאדיסט שהיה מראשוני הגרמנים בסוריה והכיר את בדר א. כששאל אותו מי היה הצלם בסרטונים, הוא אמר שזה היה באדר א' וסיפר כי "הייתה לו יד רגועה מאוד. הוא מעולם לא רעד כאשר החזיק את המצלמה", והוסיף כי " זו הסיבה שבתחילת הדרך הוא צילם את כל הסרטים החשובים".



בדר א' נהרג במהלך תקיפה אווירית בשנת 2017, וכעבור מספר שבועות נהרגו גם אשתו וילדיו. הסרטים הסדיסטים שעזר להפיק עדיין קיימים ברשת, ביניהם הסרטון הידוע לשמצה בו ירה מחמוד ואבו-זנד בשני שבויים והסרטון של ג'יימס פולי.



פולי בן ה-41 היה צלם עיתונות אמריקאי שעסק בסיקור מלחמת האזרחים בסוריה. הוא נחטף ב-22 בנובמבר 2012 בצפון-מערב סוריה, וב-19 באוגוסט 2014 נערף ראשו על ידי פעיל בארגון הטרור "המדינה האסלאמית". סרטון מזעזע המתעד את הוצאתו להורג הופץ על ידי הארגון בכל העולם. פולי תמך במורדים נגד משטרו של בשאר אל-אסד בסוריה, וכן במאבקו של ארגון הטרור חמאס נגד מדינת ישראל.