נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו תואר כ"אדם גס רוח בצורה יוצאת דופן", לאחר שנראה לועג למראה של הגברת הראשונה של צרפת. תומך בולסונארו פרסם בחשבון הפייסבוק שלו מם הלועג על הופעתה החיצונית של בריז'יט מקרון בת ה-66, ומשווה אותה לרעייתו של הנשיא הברזילאי מישל בולסונארו הצעירה ממנה בשלושה עשורים. החשבון הרשמי של הנשיא הברזילאי הגיב: "אל תשפיל את הבחור חחח". 
הנשיא הצרפתי התייחס לפרסום ואמר: "זה עצוב ולא מכבד". הוא אף הוסיף בנאומו בכנס ה-G7 כי "ברזיל ראויה לנשיא שעושה את העבודה שלו". כתב של סוכנות הידיעות הצרפתית AFP שאל את ארמון הנשיאות בברזיל האם התגובה הגיעה מהנשיא עצמוך אך הם סירבו להתייחס לנושא. בולסונארו הגיב ללחץ שהנשיא הצרפתי ניסה להפעיל עליו בנושא השריפות באמזונס - והאשים את מקרון בכך שהוא "בעל מנטליות קולוניאליסטית".

כאמור השריפות המתחוללות באמזונס גרמו בין היתר לביקורת רבה על המדיניות של בולסונארו, המכונה על ידי רבים "טראמפ הברזילאי", שכן מתחילת כהונתו בינואר הוא התנגד לאכיפת תקנות איכות הסביבה במדינתו. בנוסף, הוא הודיע על כוונתו לפתח את אזור האמזונס.

כזכור, עשן כבד מתפשט בימים האחרונים לאורך כל החוף המזרחי של ברזיל, זאת בעקבות שריפות קשות שמשתוללות בימים האחרונים ביערות הגשם. העשן מכסה כעת כמעט מחצית מהמדינה ואף החל להתפשט לעבר פרו, בוליביה ופרגוואי השכנות. במכון לחקר החלל מסרו כי השריפות בוערות בקצב הגבוה ביותר מאז החלו במרכז לעקוב אחר השריפות באזור בשנת 2013, ומדענים מזהירים כי הדבר עלול להוות מכה הרסנית למאבק נגד שינויי האקלים. 
בשנה האחרונה התרחשו בברזיל כ-72,843 שריפות, כאשר יותר ממחציתם התרחשו באמזונס. מדובר בעלייה של 80% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. לפני הנתונים, יותר מחצי מגרש כדורגל של יערות הגשם באמזונס נהרסים בכל יום.  האמזונס מכונה פעמים קרובות "הריאות של כדור הארץ", שכן הוא מייצר 20% מהחמצן באטמוספירה של כדור הארץ. היערות נחשבים חיוניים בהאטת ההתחממות הגלובלית, ומהווים בית למגוון מינים של בעלי חיים וצמחים. האמזונס משתרע על פני תשע מדינות: ברזיל, קולומביה, פרו, ונצואלה, אקוודור, בוליביה, גיאנה, סורינאם, וגיאנה הצרפתית. היער והנהר הזורם בו נבחרו בשנת 2011 לאחד משבעת פלאי עולם הטבע.